سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی برای زوجین بسیار مهم است به دلیل این‌که همیشه اولین تجربه‌ از یک اتفاق تفکر و تصور افراد را نسبت به آن شکل می‌دهد. اولین رابطه‌ی زناشویی معمولا بر روابط بعدی زوجین تأثیر می‌گذارد؛ به طور کلی رابطه جنسی نقش مهمی در زندگی مشترک و روابط عاطفی زوجین دارد. مهم است در اولین رابطه زناشویی هر دو زن و مرد همزمان به ارگاسم برسند. رابطه جنسی لذت بخش نیاز به آموزش و افزایش آگاهی دارد. در این زمینه جلسات مشاوره جنسی زوجین را برای حل تعارضات جنسی و آموزش تکنیک‌های جنسی یاری می‌دهد. در ادامه به بررسی جوانب گوناگون اولین رابطه جنسی پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولین رابطه جنسی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع:اولین رابطه جنسی

 مسائل پر اهمیت در برقراری اولین رابطه جنسی

لازم است در اولین رابطه‌ی زناشویی شرایط و موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. انتخاب مکان مناسب و آرام

اگر برای اولین بار رابطه جنسی را تجربه می‌کنید بهتر است مکانی را انتخاب کنید که به آن آشنایی دارید و در آن‌جا احساس آرامش می‌کنید. در مکان‌های غریبه ذهن شما تمرکز ندارد و نمی‌توانید به خوبی از رابطه لذت ببرید.

2. رعایت بهداشت

اولین رابطه جنسی برای شما و همسرتان بسیار مهم است به این دلیل  که تجربه اول شماست و فکر می‌کنید احساسات مشابهی را دارید. در نتیجه بهتر است که قبل از شروع رابطه جنسی به بهداشت خود برسید. لازم است برای پیشگیری از باردای از روش‌های مناسب مانند کاندوم استفاده کنید.

3. انجام معاشقه

استرس و اضطراب در اولین رابطه جنسی بسیار عادی است اما معاشقه می‌تواند درصد آن را تا حدود زیادی کاهش دهد و شمارا برای داشتن رابطه‌ای خوب آماده کند. توجه داشته‌باشید که معاشقه مقدمه‌ی رابطه جنسی و مهم‌ترین بخش آن است. معاشقه طول رابطه جنسی را افزایش می‌دهد و بر لذت آن می‌کاهد.

4. اولین رابطه جنسی نیاز به صبر و حوصله دارد

هیچ وقت عجله نکنید اگر دائما به فکر این باشید که حرکت بعدی شما چه باشد آرامش را از دست می‌دهید و نمی‌توانید رابطه لذت بخشی را تجربه کنید. عجله نکنید و از تک تک لحظات نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این برخی زوجین تنها به رسیدن به انزال فکر می‌کنند. همین امر اضطراب آن‌ها را افزایش می‌دهد. 

5. عدم جبر در رابطه جنسی

هیچ‌وقت طرف مقابل را در شروع رابطه جنسی برای بار اول اجبار نکنید. اجازه دهید طرف مقابل با این موضوع کنار بیاید و با رقابت از شما بخواهد که رابطه را شروع کنید.

6. سکوت

در رابطه اول خیلی صحبت نکنید؛ صحبت‌های نابجا و بیش از حد می‌تواند اثر بالعکس داشته باشد و دافعه ایجاد کند به دلیل این که این اولین رابطه شماست و از چیزهایی که شریک جنسی شما را آزار می‌دهد هیچ اطلاعی ندارید.

7. فراموش نکردن پیشگیری

شما به هیچ وجه نباید بعد از رابطه جنسی نگران مسائلی مانند گرفتن بیماری یا وقوع بارداری شوید این نگرانی دیدگاه منفی را درباره رابطه جنسی در شما ایجاد می‌کند که به همسرتان هم منتقل می‌شود. برای جلوگیری از این نگرانی پیشگیری را فراموش نکنید. ممکن است از راه مقاربت بیماری‌هایی مثل ایدز، سفلیس، سوزاک، کلامیدیا و مشکلات تناسلی به طرف مقابل انتقال پیدا کند که با این روش جلوی آن گرفته می‌شود.

8. پذیرفتن مسائل طبیعی

از این که باهم به ارگاسم نرسیده‌اید نگران نباشید. این فرآیند در افراد مختلف به صورت‌های متفاوتی اتفاق می‌افتد. ممکن است بانوان تا تجربه کاملی از رابطه جنسی نداشته‌اند به ارگاسم نرسند. بعضی از افراد در رابطه جنسی اول ارگاسم را تجربه نمی‌کنند. اگر در آقایان ارگاسم زودتر اتفاق بیوفتد اشکالی ندارد آن‌ها با یک دوره معاشقه می‌توانند به رابطه جنسی برگردند. خونریزی تا سه روز بعد از رابطه جنسی در زنان طبیعی است اما بعد از آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پوزیشن مناسب برای اولین رابطه جنسی

بهترین پوزیشن برای اولین رابطه‌ی زناشویی فرد که قبل از آن هیچ تجربه‌ای نداشته حالت رایج آمیزش است که در این حالت زن روی تخت به سمت کمر دراز می‌کشد و پاهای خود را باز می‌کند. در این حالت به علت سادگی پوزیشن فشار کمتری روی او وارد است و استرس ناشی از انجام اشتباه را دور می‌کند. در حالتی دیگر می‌تواند به پهلو بخوابد و مرد پشت سرش دراز بکشد که عمل دخول را از پشت سر انجام دهد اما برای اولین بار پوزیشن عادی راه بهتری برای برقراری رابطه جنسی است.

دلایل ایجاد درد در اولین رابطه‌ی زناشویی

ممکن است در زمان برقراری اولین رابطه جنسی دردهایی در فرد ایجاد شود که دلایل موجهی را دارد. این درد‌ها ممکن است در هرکسی بروز پیدا کند و نباید علت به وجود آمدن نگرانی باشد.

دردهای زنان در اولین رابطه جنسی

وجود بیماری شخصی: در بعضی از بانوان ممکن است مشکلاتی مانند اختلال در رحم، کیست‌ تخمدان، مشکل در مجاری ادراری وجود داشته باشد یا دچار بیماری‌هایی مثل عفونت لگنی و آندیومتریوزیس باشند که این‌ها می‌توانند علت وجود درد در هنگام رابطه جنسی باشند.

از بین رفتن پرده بکارت: پرده بکارت یک پوشش ماهیچه مانند است که در واژن قرار گرفته. در بعضی از بانوان بعد از اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می‌رود که در این صورت باعث به وجود آمدن درد کمی می‌شود.

خشکی واژن: در این حالت در واژن بانوان به اندازه کافی ترشح اتفاق نیوفتاده است. در نتیجه واژن خشک می‌شود و عمل دخول نه تنها برای زن برای مرد هم دردناک می‌شود

دردهای مردان در اولین رابطه جنسی

درد ناشی از دخول: ممکن است که دخول به سختی اتفاق بیوفتد که در این حالت آلت تناسلی مرد دچار درد می‌شود. این علت تا حدود زیادی به واژن زن و پوزیشن جنسی بستگی دارد.

وجود مشکل در آلت تناسلی: ممکن است از قبل مشکلاتی در آلت تناسلی به وحود آمده باشد که در اولین رابطه جنسی ایجاد درد کند. مانند وارد شدن ضربه، آسیب در بافت پوشاننده آلت مرد و بروز بیماری در آن.

دردهای هیجانی

در اولین رابطه جنسی احساس گناه، ترس و اضطراب وجود دارد که می‌تواند به صورت یک درد شدید بروز پیدا کند. در بعضی از موارد این اتفاق می‌تواند موجب خشکی واژن هم بشود. استرس و اضطراب از عدم ارضا شدن نیز در اولین رابطه جنسی طبیعی است. در این مورد می‌توانید از راهنمایی‌های متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌‌مند شوید.

کاهش درد اولین رابطه جنسی

برای کاهش درد در اولین رابطه‌ی زناشویی ناشی از پاره شدن پرده بکارت یا دخول باید زمان معاشقه را بیشتر کرد، در نتیجه واژن اقدام به ترشح بیشتر می‌کند که موجب روان‌کنندگی واژن می‌شود در این حالت عمل دخول راحت‌تر اتفاق می‌افتد و از بین رفتن پرده بکارت درد کمتر دارد می‌توانید از ژل‌های روان‌کننده هم برای این کار استفاده کنید. 

در این حالت که دخول برای آقایان راحت‌تر اتفاق می‌افتد درد آلت‌تناسالی‌شان کاهش پیدا می‌کند. اما در صورتی که درد هیجانی باشد برای از بین بردن آن به متخصص مربوطه مراجعه کنید و از او بخواهید به شما کمک کند. در مردانی که این درد تا حد ایجاد اختلال در رابطه جنسی افزایش پیدا می‌کند باید به پزشک مربوطه به نام اورولوژیست مراجعه کنند.

سوالات متداول

اولین رابطه‌ی زناشویی باید در شب عروسی باشه؟

رابطه جنسی مخصوصا برای بار اول نیازمند انرژی فراوانی است. این اولین تجربه شماست و باید به بهترین نحو انجام شود اما بعد از یک روز پرمشغله که به شدت انرژی شما را تخلیه کرده نمی‌توانید رابطه جنسی باکیفیتی را تجربه کنید پس آن را به روز دیگری که از لحاظ روانی و جسمی آماده‌ترید موکول کنید.

آیا پس از رابطه جنسی اول ممکن است بارداری اتفاق بیوفته؟

بله. بعضی از افراد فکر می‌کنند در رابطه جنسی اول امکان بارداری در آن‌ها وجود ندارد اما این باور غلطی است. اگر شما در دوران تخمگ‌گذاری باشید امکان باردار حتی در بار اول وجود دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اولین رابطه جنسی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع:اولین رابطه جنسی