سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ازدواج با مرد مطلقه

ممکن است شرایط به گونه‌ای برای شما رقم بخورد که قصد ازدواج با مرد مطلقه را داشته‌باشید. اما پیش از آن لازم است تمام جنبه‌های این تصمیم را در نظر بگیرید و با آگاهی و شناخت کافی وارد زندگی مشترک شوید. ازدواج یک زن مجرد با یک مرد مطلقه عموما قابل قبول‌تر از ازدواج یک زن مطلقه با یک مرد مجرد است. درصورتی که قصد ازدواج با مرد مطلقه را دارید ابتدا دقت کنید که فرد با معیارهای شما مطابقت دارد یا نه و سپس مسائلی مانند علت جدایی و مدت جدایی را در نظر بگیرید. ازدواج با مرد مطلقه جنبه‌های مثبت زیادی دارد؛ مانند استقلال مالی همسر و برخورد مناسب او با مشکلات در اثر تجربه‌های زیادی که کسب کرده‌است. اما بهتر است جنبه‌های منفی و پیامدهای احتمالی این ازدواج را نیز در نظر بگیرید.

منبع: ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه کار درستی است؟

انتخاب فرد مناسب برای ازدواج یکی از دغدغه‌هایی است که در زندگی هر شخصی وجود دارد. انتخاب فردی که تجربه خوبی از زندگی قبلی‌اش نداشته باید با در نظر گرفتن یک سری از نکات صورت بگیرد تا مشکلی ایجاد نشود. در جامعه امروز ازدواج دختران مجرد با مرد مطلقه راحت‌تر از ازدواج پسر مجردی با زن مطلقه است و مردان مطلقه راحت‌تر می‌توانند ازدواج مجدد داشته باشند. ممکن است جدایی از همسر قبلی مردان به این دلیل باشد که نمی‌توانستند به راحتی باهم زندگی کنند و هیچ‌کدام آدم بدی نیستند به همین دلیل باید به یکسری از نکات که در ادامه بیان می‌شود دقت فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج مجدد کلیک کنید.

 

چه نکاتی را باید در ازدواج با مرد مطلقه در نظر بگیریم؟

1. ارزیابی خواستگار با ملاک‌های شخصی

زمانی که یک فرد مطلقه برای ازدواج با شما پیش‌قدم می‌شود و خواستگاری می‌کند هیچ‌گاه مطلقه بودن او را معیار قرار ندهید و او را با ملاک‌های شخصی مقایسه کنید که برای بقیه خواستگارها آن‌‌را مبنا قرار می‌دهید. اگر او با معیار‌های شما یکسان بود بقیه نکات را در نظر بگیرد در غیر این صورت به فکر شخص دیگری برای ازدواج باشید.

2. عدم دلسوزی هنگام ازدواج با مرد مطلقه

اگر یک خواستگار مطلقه داشتید فقط به دلیل این که دلتان برای او می‌سوزد و حس ترحم می‌کنید درخواستش را قبول نکنید به این علت که اگر برای ترحم با او ازدواج کنید در ابتدا ممکن است احساس ناخوشایندی نداشته باشید اما بعد از مدتی احساسات منفی به سراغ شما می‌آید و انزجار را تجربه می‌کنید. 

3. پرس و جوی بیشتر

در ازدواج با هر فردی لازم است که شما تحقیق کنید و بدانید که بقیه افراد چه نظری راجب او دارند اما درباره کسی که یک بار طلاق گرفته است باید این کار با حساسیت بیشتری صورت بگیرد و زمان بیشتری برای آن بگذارید تا به مسائل ریزتری برای داشتن زندگی بهتر پی ببرید.

4. تحت تاثیر قرار نگیرید

ممکن است شخصی که مطلقه است از یک فردی که تا به حال ازدواج نکرده وضعیت بهتری از نظر شغلی و مالی داشته باشد و می‌دانید که اگر با یک شخص مجرد ازدواج کنید ممکن نیست که به آسانی به آن‌ها دست پیدا کنید اما نباید فقط برای همین با آن شخص ازدواج کنید زیرا که لازمه خوشبختی فقط مادیات نیست.

5. عجله نکردن هنگام ازدواج با مرد مطلقه

هیچ‌گاه برای ازدواج با شخصی که مطلقه است عجله نکنید. شما باید از او چیزهایی بدانید که شاید در رابطه با یک شخصی که قبلا ازدواج نکرده است لازم نباشد. باید با او صحبت کنید و تا جایی که امکان دارد از دلایل طلاق او بپرسید و بدانید که ممکن است این مشکلات برای شما هم به وجود بیاید یا نه. 

6. بیان انتظارات

با هر شخصی که وارد رابطه می‌شوید باید تمام انتظاراتتان را بیان کنید و به او بگویید که چه چیزی از او می‌خواهید. در مقابل انتطارات او را هم نسبت به خود بدانید تا تصمیم بگیرید که می‌توانید با انتظارات هم کنار بیایید یا نه. ممکن است انتظاراتی که می‌توانید از یک شخص مجرد داشته باشید نتوانید از یک شخصی که قبلا متاهل بوده داشته باشید پس همه چیز را بیان کنید. متقابلا فردی که قبلا متاهل بوده و دوباره به یک دوران مجردی بازگشته انتظاراتی از ارتباط جدید دارد که ممکن است شما توانایی انجام آن را داشته یا نداشته باشید.

 

سوالاتی که هنگام ازدواج با مرد مطلقه باید از او بپرسید

1. مدتی که از طلاقش گذشته

همه افرادی که طلاق می‌گیرند دوره‌ای را لازم دارند که به حالت عادی‌شان بازگردند و بهبود یابند. حداقل 1 سال باید از طلاق فرد بگذرد تا بتواند رابطه جدیدی را شروع کند و این زمان ممکن است برای هر کسی متغیر باشد. پس شما اگر می‌خواهید با یک مرد مطلقه ازدواج کنید مهم است که بدانید چه مدت از جدایی او‌ گذشته است.

2. کارهایی که برای بهبودی بعد از طلاق انجام داده

هر شخصی بعد از این که به زندگی‌ مشترکش پایان می‌دهد لازم است که برای تاثیرات ناشی از آن تلاش کند. علاوه بر گذر زمان لازم است که فرد کارهای دیگری مانند مراجعه به روانشناس را انجام دهد. مردی که طلاق گرفته با این کار نشان می‌دهد که اهمیت طلاق را درک کرده و برای رشد عاطفی و ذهنی خود تلاش می‌کند پس بهتر است بدانید که این دوره‌ها گذرانده شده یا خیر.

3. مسئولیت‌هایی که از ازدواج قبلی بر عهده دارد

باید بدانید که مرد مطلقه‌ای که می‌خواهید با او ازدواج کنید چه مسئولیتی از زندگی گذشته بر عهده دارد. ممکن است همه مهریه همسر قبلی‌اش را پرداخت نکرده باشد و این می‌تواند تا حدود زیادی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر خواستگارتان از همسر قبلی بچه دارد باید از وظایف او نسبت به بچه آگاه باشید.

4. علت جدایی

انتظار از این که شخص یک علت معین برای طلاق بیاورد کار بسیار سختی است اما این سوال را از خواستگار مطلقه بپرسید تا بدانید که مشکل اصلی برای طلاقشان چیست. دلیل طلاق ممکن است چیزی باشد که در زندگی شما هم به وجود بیاید پس بسیار مهم است که این سوال را بپرسید. همچنین پاسخ به این سوال می‌تواند نگرش آن مرد به ازدواج، نحوه برخورد و برطرف کردن مشکلات و برنامه او برای رابطه آینده را برای شما معلوم کند.

5. ارتباط با همسر قبلی

در بعضی از حالت‌ها با این که خواستگار شما از همسر قبلی جدا شده است اما به دلایل مختلف ممکن است که باهم در ارتباط باشند و مسائلی بین آن‌ها وجود داشته باشد. در واقع ممکن است شما همسر سابق همسرتان را ببینید. این حالت ممکن است برای شما اذیت کننده باشد. پس از ارتباطش با همسر قبلی سوال کنید.

برای شناخت بیشتر طرف مقابل و سنجش میزان تفاهم طرفین در امر مهم ازدواج، لازم است در جلسات مشاوره ازدواج شرکت کنید و از راهنمایی‌های متخصصان در این زمینه بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

ازدواج با مرد مطلقه که دارای فرزند است

زمانی که با خواستگار مطلقه‌ای آشنا می‌شوید که فرزند دارد علاوه بر خود او، باید فرزندش را هم بشناسید و بدانید که آیا او هم راضی است با پدرش ازدواج کنید یا نه. شما باید در ازدواج با فردی که فرزند دارد زندگی کردن با فرزندش را هم یاد بگیرید. باید بدانید او موظف است که از فرزندش حمایت و مراقبت کند و ممکن است میان شما و همسرتان فاصله بیندازد پس در ازدواج با مردی که فرزند دارد باید محتاط‌ باشید.

برای دیدن فرزند همسرتان اصرار نکنید

ممکن است بخواهید به همسرتان نشان دهید که چقدر به فرزندش احساسات خوبی دارید و می‌خواهید برای او مادری کنید اما این که اصرار کنید زودتر او را ببینید احساسات منفی راجب شما در ذهن ایجاد می‌کند. اجازه دهید زمان دیدار را خود کودک و پدرش تعیین کنند. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با آغوش باز همسرتان و فرزندش را پذیرا باشید.

 

ابعاد مثبت ازدواج با مرد مطلقه

عموما مردی که یک زندگی ناموفق داشته بهتر سعی می‌کند در زندگی بعدی مشکلات و مسائل را حل کند. او در ازدواج دوم بسیار محتاط‌ است و با ملاحظه رفتار می‌کند. از پسران مجرد پخته‌تر یوده و می‌تواند بهتر عمل کند و در نهایت به استقلال مالی رسیده و می‌داند چگونه در زندگی مسئولیت‌پذیر باشد.

 

ابعاد منفی ازدواج با مرد مطلقه

در این نوع ازدواج ممکن است که او همیشه به مقایسه شما و همسر قبلی بپردازد که باعث می‌شود نکات مثبت شما کمتر دیده شود. ممکن است با شروع ارتباط بین شما و او، ارتباطش را با همسر قبلی تمام نکند و به طور موازی دو رابطه را ادامه دهد که چندان خوشایند نیست. در آخر طلاق گرفتن در ذهن این فرد بسیار راحت است و ممکن است با بروز کوچک‌ترین مشکل به طلاق فکر کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید با متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

یه خواستگار خیلی خوب برام اومده ولی مشکلش اینه که توی عقد جدا شده خیلی تردید دارم نمیدونم چه کنم؟

برای ازدواج با مرد مطلقه در ابتدا باید معیارهای خودتان را برای ازدواج در نظر بگیرید اگر فرد آن معیارها را داشت بعد به بقیه مسائل توجه کنید. جدا شدن در زمان عقد عموما به دلایل عدم تفاهم اتفاق می‌افتد و با کسی که وارد زندگی شده و مطلقه شده است تفاوت‌هایی دارد.

منبع: ازدواج با مرد مطلقه