سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابطه جنسی قبل از ازدواج چه تاثیرات و پیامدهایی دارد؟

آیا رابطه جنسی قبل از ازدواج درست است؟ شیفتگی و اشتیاق افراد نسبت به یکدیگر آن‌ها را به سمت برقراری رابطه جنسی در دوران دوستی و آشنایی و پیش از ازدواج می‌کشاند اما این مسئله گاه پیامدهایی را برای آن‌ها به دنبال دارد. از آن جایی که تصمیم برای ازدواج امر بسیار مهمی در زندگی افراد است، آگاهی از تمام جوانب و عوامل تأثیر گذار بر آن، اهمیت دو چندان می‌یابد. یکی از همین عوامل تأثیر گذار رابطه جنسی قبل از ازدواج است؛ در صورتی که افراد عجولانه و بدون آگاهی کامل در مورد چنین مسائلی اقداماتی صورت دهند، پیامدها و تأثیرات آن را در زندگی آینده و پس از ازدواج مشاهده می‌کنند و ممکن است با مشکلاتی در زندگی مشترک مواجه شوند. مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری نسبت به جوانب مختلف ازدواج نگاه کنید و تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی قبل از ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: رابطه جنسی قبل از ازدواج چه تاثیرات و پیامدهایی دارد؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج درست است یا غلط؟

درست بودن یا نبودن رابطه جنسی قبل ازدواج تحت تاثیر عوامل بسیار مهمی همچون فرهنگ، سنت، مذهب، چارچوب و تربیت خانوادگی و غیره است. در کشور‌های غربی، برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج یک امر بسیار رایج و عادی است.

در صورتی که در جوامع سنتی دیدگاه‌های منفی و محافظه کارانه‌ای نسبت به این موضوع وجود دارد. به طور کلی تحقیقات نشان داده است که افرادی که برای برقراری رابطه جنسی تا زمان ازدواج صبر کرده‌اند، رابطه و ازدواج موفق تری داشته‌اند.

معایب رابطه جنسی قبل از ازدواج

برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج معایب و مشکلاتی دارد که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید. این معایب عبارتند از:

1. از دست رفتن بکارت دختر

قضاوت خوب بودن یا نبودن یک دختر تنها بر مبنای باکره بودن، کار بسیار اشتباهی است. اما متاسفانه این حقیقت جامعه ما است و باکره بودن دختر تا زمان ازدواج امر بسیار مهمی است. به طوری که ممکن است حتی یک ازدواج را به هم بزند. در صورتی که این رابطه به هر دلیلی به هم بخورد، دختر برای ازدواج بعدی خود با مشکل مواجه می‌شود.

2. عدم تمایل پسر برای ازدواج

رابطه جنسی در دوران دوستی بسیار جذاب است اما این جذابیت تداوم ندارد. معمولا دختران پس از رابطه جنسی بر این باور هستند که تمام وجودشان را در اختیار عشقشان گذاشته‌اند اما پسران فکر می‌کنند که رابطه جنسی هم بخشی از دوستی بوده است و پس از مدتی جذابیت دوستی برایشان از بین می‌رود. زیرا که تمام خواسته‌هایشان از یک رابطه مهیا شده‌است و دیگر لزومی به ازدواج نمی‌بینند.

3. از بین رفتن اعتماد

تحقیقات نشان داده است که  در جامعه ایران، پس از رابطه جنسی اعتماد پسر به دختر کم می‌شود و دیگرا او را متعهد به رابطه نمی‌داند. اکثر پسران ترجیح می‌دهند برای ازدواج کسی را انتخاب کنند که قبل از ازدواج با هیچ کس (حتی خودشان) رابطه جنسی نداشته باشد.

4. رابطه جنسی قبل از ازدواج | بارداری ناخواسته

یکی از جدی‌ترین مشکلاتی که در روابط جنسی قبل از ازدواج به وجود می‌آید، امکان باردار شدن ناخواسته دختر است. باردار شدن دختر قبل از ازدواج در کشور ایران یک امر کاملا پذیرفته نشده است و دیدگاه‌ افراد نسبت به آن بسیار منفی است.

به همین دلیل اکثر دختران مجبور به سقط جنین قبل از ازدواج می‌شوند. در حالتی دیگر دختر و پسری که هیچ تفاهمی با هم ندارند به خاطر حاملگی دختر و بدون شناخت کافی از یکدیگر مجبور به ازدواج می‌شوند. در این شرایط مشکلان فراوانی بعد از ازدواج و در رابطه زوجین بروز می‌کند.

5. بیماری‌های مقاربتی

امکان مبتلا شدن به بیماری‌های مقاربتی، از طریق رابطه جنسی قبل از ازدواج بسیار بیشتر است. چرا که  افراد شناخت کافی از هم ندارند و نمی‌دانند که فرد مقابل به بیماری خاصی مبتلا هست یا خیر. از طرفی این امکان وجود دارد که آن فرد روابط جنسی دیگری داشته باشد و از طریق آن‌ها به بیماری‌های مقاربتی مبتلا شده باشد.

6. تأثیر منفی بر رابطه زناشویی

معمولا رابطه جنسی برای دختران نقطه آخر یک رابطه است و نشان دهنده علاقه بسیار زیاد آن‌ها به فرد مقابل شان می‌باشد. حال اگر دختر به هر دلیلی نتواند با آن فرد ازدواج کند بعد‌ها در ازدواج خود با مشکل مواجه می‌شود. از طرفی بکارت خود را از دست داده است و این ممکن است برای همسر او پذیرفته شده نباشد.

از طرف دیگر فکر و ذهن او همواره در پی عشق سابق خود می‌باشد و حتی ممکن است در لحظات عاشقانه با همسرش نیز، به عشق سابقش فکر کند. در حالی که اگر رابطه جنسی برقرار نمی‌شد، عاطفه کم‌تری شکل می‌گرفت و فراموشی رابطه نیز سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شد.

موکول کردن رابطه جنسی به بعد ازدواج چه فوایدی دارد؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث می‌شود روابط افراد در رابطه تحت شعاع قرار بگیرد و امکان شناخت کافی از بین می‌رود. حال اگر دو نفر رابطه جنسی شان را به بعد ازدواج موکول کنند، می‌توانند با تمرکز کافی به شناخت هم بپردازند و رابطه عاطفی شان را تقویت کنند. در صورتی که دو نفر رابطه جنسی نداشته باشند، اگر تشخیص دهند که این رابطه ناسالم است و مناسب هم نیستند به راحتی می‌توانند رابطه را تمام کنند.

همچنین معمولا خانواده‌های دو طرف ترجیح می‌دهند که فرزندان شان با کسی رابطه جنسی نداشته باشند و اگر متوجه این موضوع بشوند، بسیار نگران می‌شوند و حتی بعد از ازدواج نیز همسر فرزندشان را به راحتی قبول نمی‌کنند. حال با تمام این گفته‌ها، انتخاب و تصمیم گیری به عهده شما می‌باشد. برای اینکه از نگرانی و بلاتکلیفی رها شوید می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. در این زمینه می‌توانید از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی قبل از ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: رابطه جنسی قبل از ازدواج چه تاثیرات و پیامدهایی دارد؟