سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناخت بدن همسر

شناخت بدن همسر چه ضرورتی دارد؟ رابطه جنسی در زندگی مشترک و رابطه عاطفی میان زوجین اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از مشکلاتی که در رابطه زناشویی به وجود می‌آید از عدم آگاهی از بدن همسر نشأت می‌گیرد که می‌تواند به رابطه جنسی خسته کننده تبدیل شود. شناخت بدن همسر، رابطه جنسی لذت بخش را برای هر دو طرف رابطه تضمین می‌کند. بدن زنان و مردان تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند و این امر لزوم آگاهی از نقاط تحریک پذیر را بیشتر مشخص می‌کند. برای آشنایی با بدن همسر تا پایان مطلب همراه باشید. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی موفق نیازمند آموزش و افزایش آگاهی در این زمینه است. مشاوره جنسی زوجین را در این مسیر یاری می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت بدن همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: شناخت بدن همسر

لزوم شناخت بدن همسر

در ادامه مواردی را ذکر کرده‌ایم که به اهمیت شناخت بدن همسر در رابطه جنسی اشاره دارند:

نداشتن توقع غیرمنطقی

شناخت بدن همسر به شما کمک می‌کند تا توقعات بی‌جای خود را کنار بگذارید. شما اگر بدن همسر خود را به خوبی بشناسید متوجه می‌شوید که نباید از او چیزهایی را بخواهید که در توانش نیست. در نتیجه به خوبی او را درک می‌کنید؛ این امر باعث تاثیرات مثبت در زندگی می‌شود. در این حالت همسرتان آرامش بیشتری دارد و بدون این که بخواهد از شما دوری کند خواهان رابطه با شماست. علاوه بر این‌انها شما می‌دانید که در چه زمان‌هایی باید از شروع رابطه اجتناب کنید و این نقطه عطف بسیار بزرگی در رابطه زناشویی است.

لذت هر دو طرف در رابطه جنسی

اگر شما بتوانید به یک اندازه از بدن همسر خود شناخت داشته باشید و نقطه‌های تحریک‌پذیرش را بشناسید می‌توانید رابطه جنسی را رقم بزنید که هردوطرف از آن لذت کافی را ببرند. در این شناخت شما متوجه می‌شوید که نزدیک شدن به کدام ناحیه‌ها برای همسرتان خوشایند نیست و یا لمس کدام نقاط به او لذت بیشتری می‌دهد.

شناخت بدن همسر و کاهش اشتباه در رابطه جنسی

بانوان و آقایان در رابطه جنسی دچار اشتباهاتی می‌شوند که ممکن است ناشی از نداشتن آگاهی درست از بدن همسرشان باشد. اگر افراد از بدن همسر خود آگاهی کافی را داشته باشند این اشتباهات تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

درک تفاوت‌ها

بعضی از زوج‌ها فکر می‌کنند که ساختار بدن همسرشان شبیه به ساختار بدنی خودشان است و هر احساساتی را که تجربه می‌کنند طرف مقابلشان هم آن احساسات را دارد. اما این تصور اشتباهی است که در نهایت باعث نارضایتی شخص مقابل می‌شود با شناخت بدن یک‌دیگر تا حدود زیادی این تفاوت‌ها درک می‌شود و تاثیر مثبتی بر زندگی زناشویی می‌گذارد.

شناخت بدن زنان

اهمیت بسیار زیادی دارد که آقایان از بدن همسرشان آگاهی داشته باشند. به دلیل این که بانوان برای تحریک‌پذیری در رابطه به توجه بیشتری احتیاج دارند و اغلب دیرتر از مردان به ارگاسم می‌رسند، علاوه بر این در موقعیت‌های مختلفی نباید از آن‌ها انتظار داشت که رابطه جنسی برقرار کنند.

شناخت بدن همسر | نقاط تحریک‌پذیر بدن بانوان

سر و گردن: یکی از ناحیه حساس بانوان موها و گردن اوست که اگر قبل از رابطه جنسی آن را نوازش کنید تاثیر مثبتی بر رابطه شما دارد.

لاله گوش: لاله گوش یکی دیگر از نواحی حساس بانوان است که در معاشقه نقش بسیار مهمی دارد. اما در بعضی از بانوان ممکن است در این بخش دچار قلقلک شوند که باید با احتیاط با آن‌ها برخورد شود.

لب‌ها: لب جزو نقطه‌هایی از بدن بانوان است که دارای اعصاب بسیار زیادی است و به خوبی می‌تواند باعث تحریک بانوان بشود. لب‌ها را هیچ‌وقت نباید در انجام معاشقه فراموش کرد.

دست‌ها: مچ، بازو، زیربغل زنان یکی دیگر از ناحیه‌های بدن اوست که عموما توجه کمتری به آن می‌شود در صورتی که می‌تواند تا حدودی موجب برانگیختگی آنان بشود.

سینه‌ها: سینه‌ها بخشی از اندام بانوان است که عموما افراد در رابطه با حساسیت این قسمت از بدن آگاه هستند. با توجه به این قسمت می‌توان کیفیت رابطه جنسی را بالا برد.

اندام جنسی: حساس‌ترین قسمت بدن زنان این ناحیه است که در تمام افراد ارگاسم با تحریک این ناحیه اتفاق می‌افتد.

کلیتوریس: این ناحیه از حساس‌ترین نقاط بدن زنان است که لمس و لرزش آن لذت و تحریک بسیاری را برای آن‌ها به همراه دارد. تحریک این ناحیه زمانی که با تحریک نوک سینه‌ها همراه باشد بیشترین تأثیر را دارد.

شکم، کمر و پاها نیز قسمت مهمی از بدن هستند که می‌توان برای برانگیختگی جنسی از آن‌ها استفاده کرد.

تغییرات بعد از رسیدن به ارگاسم

بعد از به ارگاسم رسیدن میزان ترشح پرولاکتین که باعث سرکوب کردن دوپامین می‌شود و باعث خواب آلودگی می‌شود کاهش پیدا می‌کند. در این حالت انرژی زیادی وارد بدن بانوان می‌شود که درونی است و باعث می‌شود توانایی بیشتری پیدا کنند. زنان بعد از رابطه جنسی علاقه بسیاری دارند که تجربه‌هایشان را پردازش کنند به همین دلیل است که دوست دارند بعد از رابطه جنسی صحبت کنند و یا در آغوش کشیده شوند.

زمان‌هایی که نباید از بانوان انتظار رابطه جنسی داشت

این مسئله در شناخت بدن همسر اهمیت زیادی دارد. در همه زنان دورانی به عنوان دوران قاعدگی وجود دارد که با ایجاد تغییرات هورمونی در بدن آن‌ها همراه است. در پی این اتفاق خلقشان دچار تغییراتی می‌شود که تا حدودی او را بی حوصله می‌کند و در نتیجه نباید از او انتظار رابطه جنسی داشت. این دوران می‌تواند از چند روز قبل از قاعدگی شروع شود و در طول هفته‌ قاعدگی هم ادامه پیدا کند. حتی این خلق‌پایین و تحریک پذیری را در زمان وقوع یائسگی‌هم می‌توان مشاهده کرد.

شناحت بدن مردان

آشنایی با بدن مردان به همسرانشان کمک می‌کند تا نسبت به نقاط تحریک‌پذیر آگاهی بیشتری داشته‌باشند. رابطه جنسی لذت بخش نیاز به آموزش دارد. در این زمینه متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران خدمات تخصصی و آموزشی ارائه می‌دهند.

شناخت بدن همسر | نقاط تحریک‌پذیر بدن آقایان

لب‌ها: در مردان نیز مانند زنان لب‌ها اعصاب زیادی دارند که باعث افزایش برانگیختگی در آن‌ها می‌شود.

بیضه‌ها: یکی از حساس‌ترین قسمت بدن آقایان بیضه‌هاست که  پوست بسیار نازکی دارد و رگ‌های بسیاری در آن وجود دارد که تحریک‌پذیری آن‌ را چندین برابر می‌کند اما باید حواستان باشد که ضربه‌های محکمی به آن وارد نشود.

گردن: تحریک این قسمت گردش خون را بسیار بالا می‌برد و هیجانش را چندین برابر می‌کند.

لاله‌گوش: یکی از ناحیه‌های حساس میان آقایان و بانوان همین قسمت لاله گوش است.

نوک سینه: در بعضی از مردان این نقطه حساسیت بسیاری دارد اما در بعضی دیگر علاقه‌ای به لمس شدن این نقطه وجود ندارد. پس برای متوجه شدن این قضیه باید یک‌بار این ناحیه را تحریک کنید تا بدانید همسرتان جزو کدام دسته است.

کشاله ران: این قسمت هم دارای تجمع اعصاب است و به همین دلیل تحریک‌پذیر است.

آلت تناسلی: آلت تناسلی هم در مردان مانند زنان یکی از حساس‌ترین نقاط بدن است که برای انجام یک رابطه جنسی خوب حتما باید آن‌را تحریک کنید.

تغییرات بعد از رسیدن به ارگاسم

بعد از رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم در بدن مردان هورمونی به نام پرولاکتین ترشح می‌شود که دوپامین را سرکوب می‌کند و باعث خواب‌آلودگی مردان می‌شود این مسئله است که باعث می‌شود بعد از رابطه جنسی مردان بخوابند. لذت جنسی در آقایان بیرونی است به صورتی که تمام انرژی آن‌ها از بدنشان خارج می‌شود و بعد از آن برای هیچ کاری انرژی ندارند و دلشان می‌خواهد استراحت کنند اما در بعضی از مردان به خواب ختم نمی‌شود و علاقه دارند که همسرشان آن‌ها را نوازش کند.

زمان‌هایی که نباید از آقایان انتظار رابطه جنسی داشت

فقط زنان نیستند که در اثر قاعدگی دچار تغییرات هورمونی می‌شوند بلکه مردان هم دوره‌ای شبیه به آن‌ها دارند که روان آن‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این چرخه نشان‌دهنده فرآیند طبیعی دستگاه تولید مثل است. کاهش هورمون تستوسترون در بعضی از روزها باعث به وجود آمدن این چرخه در بدن مردان می‌شود. که نشانه‌هایی مثل استرس، اختلال در خواب، اختلال در اشتها، عصبانیت، حساسیت بیش‌از حد، عصبانیت، تحریک‌پذیری و افسردگی و غمگینی از علائم این چرخه است. این چرخه به پریود مردانه معروف است.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت بدن همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: شناخت بدن همسر