سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سادیسم جنسی

سادیسم جنسی نوعی اختلال روانی است که فرد به واسطه‌ی ابتلا به آن علاقه‌ی شدیدی برای آزار دادن دیگران دارد. فردی که سادیسم جنسی دارد همواره در تلاش است تا اطرافیانش را از لحاظ روحی روانی، جسمانی و جنسی آزار دهد. افراد مبتلا به سادیسم به طور بیمارگونه‌ای از رنج و عذاب دیگران لذت می‌برند. احساس پشیمانی و عذاب وجدان در سادیسمی‌ها وجود ندارد. چنین افرادی غالبا متجاوز، بزهکار و یا قاتل می‌شوند. علت اصلی ابتلا به این اختلال مشخص نیست اما ترکیبی از عوامل زیست محیطی و ژنتیکی در ابتلا به اختلال نقش دارند. درمان این اختلال غیرممکن به نظر می رسد. علائم و نشانه‌های رفتاری در افراد سادسیمی را بشناسید تا بتوانید خود از آسیب‌های آنان مصون بدارید. برای آگاهی از جنبه‌های مختلف این اختلال تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سادیسم جنسی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: سادیسم جنسی

سادیسم جنسی چیست؟

سادیسم جنسی نوعی از اختلالات روانی است و فردی که مبتلاست از لحاظ جسمی، روانی و حتی جنسی به دیگران آسیب می‌رساند و از این کار خود احساس لذت و آرامش می‌کند، فرد برای اینکه به دیگران آسیب بزند خشونت و پرخاشگری می‌کند و حتی ممکن است دست به جنایت نیز بزند.

فرد سادیسمی از کارهای خود احساس پشیمانی نمی‌کند و سعی نمی‌کند آسیب رساندن به دیگران را متوقف کند، البته در بعضی موارد نیز فردی که به این اختلال مبتلاست، به صورت ناخواسته به دیگران آسیب می رساند و متوجه آسیب دیدن دیگران نمی‌شود. جهت درمان این اختلال مراجعه به مشاوره جنسی ضروری است.

نشانه‌های افراد مبتلا به اختلال سادیسم جنسی

  • حسادت‌های جنسی و داشتن رابطه‌ی جنسی غیرمتعارف به همراه آسیب رساندن و جراحات به خود یا طرف مقابل مانند بریدگی، ضربه زدن، شلاق و ایجاد جراحت
  • شایعه سازی، تهمت زدن به دیگران، تحقیر و تمسخر دیگران
  • کنترل گری و تمایل به تسلط بی قید و شرط بر دیگران
  • دزدی کردن از دیگران و عدم توجه به مقررات و قوانین
  • عدم درک احساسات افراد و نداشتن تعهد در رابطه
  • ایجاد وحشت در دیگران برای رسیدن به منافع خود
  • داشتن اعتماد به نفس بالا و جذابیت‌های ظاهری
  • دو به هم زنی و خراب کردن رابطه‌های دیگران
  • استفاده از الفاظ رکیک و فحاشی جنسی
  • داشتن اهداف طولانی مدت و غیر واقعی
  • زورگویی، قلدری، پرخاشگری و خشونت
  • چرب زبانی، چاپلوسی و حیله گری
  • راز دار نبودن و دروغ‌گویی
  • باهوش و زیرک بودن
  • خود ارضایی نیز در سادیسم جنسی دیده می‌شود.

تفاوت مردان و زنان سادیسمی

این اختلال در مردان و زنان به گونه‌ای متفاوت بروز می‌کند و به صورت کلی در مردان بیشتر شناخته شده است. سادیسم جنسی در زنان کمتر است به دلیل اینکه زنان بیشتر به سمت مازوخیسم (خودآزاری) روی می‌آورند و کمتر به دیگران آسیب می زنند، اما این قضیه تا زمانی صادق است که زنان از سوی دیگران تهدید نشوند و امنیت آن‌ها به خطر نیفتد.

در غیر این صورت آن‌ها پرخاشگری می‌کنند و به جای خود آزاری به آسیب رساندن به دیگران روی ‌‌‌‌‌می‌آورند و به سمت سادیسم کشیده می‌شوند. همچنین به صورت کلی به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی علائم اختلال در مردان و زنان متفاوت است و زنانی که سادیسمی هستند کمتر خشونت و پرخاشگری می‌کنند و روشی متفاوت برای ارضای تمایلات سادیستی خود دارند.

علل بروز سادیسم جنسی کدام‌اند؟

هنوز به طور قطعی علت اصلی اختلال سادیسم مشخص نشده است و ممکن است عوامل محیطی مثل شیوه‌ی زندگی، تجربه‌ی شکست در گذشته، نوع تربیت والدین و اتفاقات ناگواری که در کودکی رخ داده است از علل بروز اختلال سادیسم جنسی باشد، همچنین علاوه بر شرایط محیطی عوامل ژنتیکی، الگوهای ارثی و احساس شدید عدم امنیت در بروز این اختلال نقش دارند. اختلال سادیسم در دوران نوجوانی و اوایل بزرگسالی خودش را نشان می‌دهد و این اختلال ارتباطی با سوء مصرف داروها، بیماری‌های جسمی و ضربه مغزی‌های قبلی ندارد.

انواع سادیسم جنسی را بشناسید

سادیسم انواع مختلفی  دارد و در هر دسته فرد رفتار خاصی از خود بروز می‌دهد. انواع سادیسم شامل موارد زیر می شود:

1. سادیسم جسمی (بدنی): در این نوع از سادیسم فرد تمایل دارد از لحاظ جسمانی به دیگران آسیب بزند و زمانی که به ‌آن‌ها آسیب می‌زند احساس لذت می‌کند، شکنجه‌های بدنی، قتل، تجاوز و … از جمله مواردی هستند که فردی که سادیسم بدنی دارد آن‌ها را انجام می‌دهد.

2. سادیسم احساسی (عاطفی): در سادیسم احساسی فرد از لحاظ جسمانی به کسی آسیبی نمی‌زند اما از آزار روحی، تحقیر و سرزنش دیگران احساس رضایت می‌کند و لذت می برد.

3. سادیسم ذهنی: فرد در این نوع از سادیسم جنسی از لحاظ جسمانی و روانی به کسی آسیب نمی‌رساند و فقط در ذهن خود صحنه‌های آسیب رساندن به دیگران را تجسم می کند اما به صورت عینی به کسی آسیب نمی‌زند.

پیامد‌های نامطلوب در زندگی افراد سادیسمی

سادیسم جنسی جنبه‌های مختلف زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود عملکرد تحصیلی، اجتماعی، شغلی و .. فرد آسیب ببیند و دچار مشکل شود، پیامد‌های دیگر سادیسم عبارت است از آسیب‌های عصبی و روانی، افزایش بیماری‌های جنسی، آسیب دیدن در روابط اجتماعی، شکست در روابط عاطفی، تقلیل حافظه و فراموشی، طرد شدگی، داشتن روابط نامشروع و … .

سادیسم جنسی چگونه درمان می‌شود؟

برای درمان این اختلال باید روان درمانی و دارو درمانی با یکدیگر همراه باشند و فرد تمایل به درمان داشته باشد تا نتیجه خوبی حاصل شود. در صورتی که این اختلال درمان نشود در آینده به شکل مزمن در می‌آید و درمان آن سخت‌تر می شود.

همچنین هیپنوتیزم درمانی، خانواده درمانی، روان‌درمانی تحلیلی، شرکت در گروه‌های خود یاری، زدودن افکار نامعقول جنسی، ورزش، بالا بردن سطح آگاهی، تمری خویشتن داری، شرکت در فعالیت‌های سالم اجتماعی، حمایت‌های خانوادگی، کاهش استرس‌های محیطی در تسریع روند درمان موثر است. چیزی که در مورد اختلال مذکور قطعیت دارد این است که درمان آن بدون همراهی مشاور، متخصص و یا روانپزشک غیر ممکن است. جهت درمان سادیسم جنسی مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه سادیسم جنسی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: سادیسم جنسی