سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شب زفاف

شب اول عروسی که به شب زفاف معروف است، برای زوجین یکی از بهترین شب‌ها است و رسم است زوجین در آن شب با یکدیگر رابطه‌ی جنسی داشته‌ باشند، این شب برای برخی از زوجین اضطراب آور است. برخی از دختران نیز از آن وحشت دارند. توصیه می‌شود زن و شوهر زمانی با یکدیگر رابطه‌ی جنسی داشته باشند که از لحاظ جسمانی و روانی به آمادگی کامل رسیده باشند. البته این اضطراب تا حدودی طبیعی است اما اگر باعث ایجاد مشکل در رابطه زناشویی شود نیاز به مداخله مشاوره جنسی و استفاده از آموزش‌های روابط جنسی  دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شب زفاف می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: شب زفاف

شب زفاف چیست؟

به اولین شب ازدواج که طبق رسوم در آن رابطه‌ی جنسی صورت می‌گیرد شب زفاف می‌گویند و به مکانی که زوجین در آن استراحت می‌کنند و با یکدیگر رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کنند حجله می‌گویند. برخی از زوجین در این شب استرس فراوانی دارند و تمایلی ندارند که تا مدتی با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند. لازم نیست تا حتما در این شب رابطه جنسی برقرار کنید. همچنین با رعایت نکاتی می‌توانید این استرس را کاهش دهید و شبی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

علت درد در اولین رابطه جنسی

وجود درد در واژن در اولین رابطه‌ی جنسی طبیعی است و جای نگرانی ندارد زیرا در اولین رابطه‌ی جنسی پرده‌ی بکارت از بین می‌رود و باعث ایجاد زخمی سطحی روی سطح واژن می‌شود که از زخم‌های عادی کمی دردناک‌تر است. یکی دیگر از دلایل وجود درد در اولین رابطه‌ی جنسی به علت دخول است زیرا باعث کشش دیواره‌ی واژن می‌شود و واژن برای اولین بار باز می‌شود.

کاهش درد در برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

برای کم کردن درد ناشی از پاره شدن پرده‌ی بکارت لازم است زمان معاشقه طولانی‌تر شود زیرا اگر معاشقه طولانی تر شود باعث می‌شود خانم‌ها به مرحله‌ی ارگاسم برسند و در پی آن آستانه‌ی تحمل بالا می‌رود و درد کمتری احساس می‌کنند. برای یک معاشقه‌ی خوب لازم است تا از راهنمایی‌های مشاورین جنسی استفاده کنید.
 برای کاهش درد ناشی از باز شدن واژن نیز می‌توانید از ژل لوبریکانت استفاده کنید. همچنین برای کاهش درد ناشی از نزدیکی بهتر است خانم‌ها از نظر جسمانی و روانی آمادگی کامل داشته باشند و درصورتی که برای برقراری رابطه‌ی جنسی آمادگی نداشتند می‌توان رابطه‌ی جنسی را به زمانی دیگر موکول کرد و اگر در حین رابطه‌ی جنسی درد شدید داشتند از ادامه نزدیکی خودداری شود.

عدم خونریزی زن در شب زفاف

ممکن است برخی خانم‌ها در زمان پارگی پرده‌ی بکارت خونریزی نداشته باشند که این مسئله جای نگرانی ندارد و دلیل آن لزوما داشتن رابطه‌ی جنسی قبلی نمی‌باشد؛ بلکه پرده‌ی بکارت برخی از خانم ها ارتجاعی است و خونریزی اولیه ندارد، لازم است تا قبل از ازدواج با مراجعه به دکتر زنان نوع پرده‌ی بکارت خود را شناسایی کنید تا از نگرانی‌های خود و سوتفاهمات بعد ازدواج جلوگیری کنید.

اضطراب خانم‌ها از شب زفاف

دلیل دیگر اضطراب خانم‌ها احساس باکره نبودن آن‌ها می‌باشد و رسیدن به مرحله‌ی زنانگی برای آن‌ها دلهره آور است به ویژه دخترانی که در سن پایین ازدواج می‌کنند این نگرانی و احساس شرم و خجالت را دارند. درحالی که آن‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که این اتفاق در زندگی همه‌ی خانم‌ها رخ می‌دهد و مرحله‌ای از رشد و تکامل در زندگی است.

اضطراب آقایان در شب زفاف

یکی از دلایل اضطراب آقایان در شب عروسی، نگرانی از عدم نعوظ در آلت تناسلی و یا انزال زودرس است که ممکن است به دلیل خستگی و فشار روانی باشد. برای اینکه این اتفاق نیفتد باید استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند به خوبی رابطه جنسی برقرار کنند. همچنین آگاهی قبلی و استفاده از تکنیک‌های افزایش طول رابطه جنسی مانند «تکنیک مسترز و جانسون» و یا «استارت استاپ» به شما کمک می‌کند تا از این بابت نگرانی نداشته‌باشید.

کاهش استرس اولین رابطه جنسی

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود استرس دختر و پسر در شب ازدواج کاهش پیدا کند دریافت اطلاعات کامل جنسی است. کسب آگاهی و دریافت آموزش‌های قبل ازدواج باعث می‌شود تا زن و شوهر از اولین رابطه جنسی خود لذت کافی را ببرند و به مشکل برنخورند. برخی از آداب و رسوم‌های غلط در جامعه وجود دارد که باعث می‌شود استرس زوجین مبنی بر به جا آوردن رسومات بیشتر شود.

مثلا برخی از خانواده‌های سنتی و قدیمی رسم دارند که مادر عروس در شب زفاف پشت در حجله باشد تا داماد دستمال خونی را که نشان دهنده‌ی از بین بردن پرده‌ی بکارت عروس است به آن‌ها نشان دهد سپس هرکسی به خانه‌ی خود برود. این باعث ایجاد استرس در زن شده و آرامش محیط را بر هم می‌زند.

هر زوجی شرایط خاص خودشان را دارند و نمی‌توان شرایط همه را یکسان در نظر گرفت. ممکن است برخی از زوجین در آن شب به شدت خسته باشند، مشکل جسمانی مثل سردرد یا سوزش معده داشته باشند، در آن شب به شدت استرس و اضطراب دارند و آمادگی رابطه‌ی جنسی را ندارند، بنابراین زوجین باید براساس شرایطی که دارند با یکدیگر توافق کنند و لزومی ندارد تا خانواده‌های خود را از تصمیمی که گرفته‌اند مطلع کنند زیرا این مسئله‌ای است که تنها به زوجین مربوط می‌شود.

نکات مهم در شب زفاف

لزومی ندارد حتما در این شب نزدیکی داشته باشید و اگر شما یا همسرتان از لحاظ جسمانی یا روانی آمادگی کافی برای نزدیکی ندارید می‌توانید این کار را به روزهای آتی موکول کنید تا شما و همسرتان به نزدیکی با یکدیگر تمایل پیدا کنید.
انجام اعمال مذهبی برای ایجاد آرامش تاثیر گذار است، مثلا با خواندن دو رکعت نماز می‌توانید تا حد زیادی به آرامش برسید. همچنین بهتر است اتاقی که زوجین در آن استراحت می‌کنند دمای مناسبی داشته‌ باشد، آرام باشد و از هرگونه تنش و اضطراب دور باشد تا بتوانند به خوبی استراحت کنند. برای این که رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه کنید می‌توانید از راهنمایی‌های متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شب زفاف می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: شب زفاف