سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میل جنسی به کودکان

میل جنسی به کودکان و یا تمایل به سکس با بچه ها نوعی از اختلالات و انحرافات جنسی تلقی می‌شود و متأسفانه اثرات سوءی را برای فرد مبتلا و کودک قربانی به همراه دارد. فرد مبتلا نسبت به کودکان تمایل جنسی دارد. در این اختلال، فرد تخیلات و تصورات جنسی دارد که برای ارضا آن‌ها به اعمال نابهنجار شدیدی همچون تجاوز به کودکان دست می‌زند. افراد پدوفیل اکثرا مرد هستند و با کودکان نابالغ کمتر از 13 سال وارد رابطه جنسی می‌شوند. این افراد معمولا به هر دو جنس دختر و پسر علاقه مند هستند. اختلال پدوفیلیا، با استفاده از روش‌های درمانی موثر تا حد زیادی کنترل می‌شود. در ادامه مقاله به بررسی کامل سکس با بچه یا پدوفیلیا می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان تمایل به سکس با بچه یا اختلال پدوفیلیا می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: میل جنسی به کودکان

میل جنسی به کودکان | پدوفیلیا چیست؟

پدوفیلیا یک بیماری و از اختلالات جنسی است که فرد مبتلا نسبت به کودکان تحریکات جنسی شدیدی احساس می‌کند. نشانه‌ی تشخیص پدوفیلی این است که فرد مبتلا برای ارضای میل جنسی خود دست به سکس با بچه بزند و یا در اثر تمایلات و تصورات جنسی خود نسبت به بچه‌ها دچار آشفتگی شده باشد.

 

ممکن است فردی تمایلات پدوفیلی داشته باشد اما به آن مبتلا نباشد. میل جنسی به کودکان در مردان بسیار شایع‌تر است و در زنان کمتر دیده می‌شود. فعالیت‌های جنسی که افراد مبتلا با کودکان انجام می‌دهند متفاوت است. ممکن است که برخی با تماشا یا لمس بدن کودک، ارضا شوند و برخی دیگر به کودک تجاوز کنند. تحقیقات نشان داده است کودکانی که به آن‌ها بی توجهی می‌شود و یا احساس تنهایی دارند، بیش‌تر با خطر تجاوز و آزار جنسی روبه رو هستند.

نشانه‌ها و علائم تشخیص پدوفیلیا

پدوفیلیا نشانه‌ها و علائمی دارند که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

_افکار و تخیلات جنسی شدید و مداوم نسبت به کودکان نابالغ و زیر 13 سال

_اقدام به اعمال جنسی و تجاوز به کودکان نابالغ و زیر 13 سال

_تمایلات و اعمال جنسی، فرد را آشفته می‌کند به طوری که عملکرد شغلی و اجتماعی او مختل می‌شود.

_فرد ی که میل جنسی به کودکان دارد، حداقل 16 سال سن داشته باشد و حداقل 5 سال با کودک قربانی فاصله سنی داشته باشد.

_ افرادی که در اواخر نوجوانی با افراد 13، 14 ساله رابطه جنسی برقرار می‌کنند، لزوما مبتلا به پدوفیلیا نیستند.

میل جنسی به کودکان | تشخیص پدوفیلیا

در هنگام تشخیص پدوفیلیا، بررسی تمایلات جنسی دیگر فرد نیز مهم است. باید بررسی شود که آیا فرد به زنا با محارم علاقه مند است و یا تنها به سمت کودکان متمایل می‌شود. تشخیص اختلال پدوفیلیا با مشکل همراه است چرا که معمولا افراد مبتلا به روانشناس مراجعه نمی‌کنند و زمانی ارجاع داده می‌شوند که توسط قانون دستگیر شده باشند. به طور معمول، افراد مبتلا به پدوفیلیا به اختلالاتی همچون افسردگی و اضطراب شدید نیز مبتلا هستند.

دلایل مبتلا شدن به پدوفیلیا

دلیل پدوفیلیا به طور دقیق مشخص نشده است. مشخص نشده است که پدوفیلیا ژنتیکی و ارثی است و یا از طریق مشاهده و آموختن به وجود می‌آید. همچنین ممکن است که ناهنجاری‌هایی در هورموون‌های مردانه و سروتونین شیمیایی مغز باعث ایجاد این اختلال شده باشد.

قابل ذکر است که داشتن تجربه سو استفاده جنسی در کودکی، از مهم‌ترین دلایل ایجاد میل جنسی به کودکان در افراد است. کودکانی که قربانی و شاهد رفتارهای جنسی نامناسب بوده‌اند، آن رفتار را تقلید می‌کنند و به این صورت این رفتار و تمایل به صورت ناخودآگاه در آن‌ها تقویت می‌شود.

این گونه افراد از تماس‌ها و رابطه‌های عادی لذتی نمی‌برند و در عوض رفتارها و تمایلات ناپسندی که مورد قبول جامعه نیست، باعث ایجاد حس لذت و خوشنودی در آن‌ها می‌شود. ممکن است که پدوفیلیا تا آخر عمر ادامه داشته باشد و ممکن است که با گذشت زمان تغییر کند.

میل جنسی به کودکان | درمان اختلال پدوفیلیا

اختلال پدوفیلیا به روش‌های متعددی درمان می‌شود که عبارتند از:

دارودرمانی

دارودرمانی یکی از روش‌های موثر برای درمان پدوفیلیا می‌باشد. داروهایی که برای درمان این اختلال موفرد استفاده قرار می‌گیرد، شامل مدروکسی پروژسترون، لوپرولاید استات، سرترالین، فلوکستین، فلووکسامین، سیتالوپرام، پاروکستین می‌شود. معمولا داروها تنها میل جنسی را کاهش می‌دهند و تاثیر زیادی بر تخیلات جنسی ندارند.

میل جنسی به کودکان | درمان رفتاری

این روش درمانی، به وسیله شرطی سازی مثبت و منفی صورت می‌گیرد. در شرطی سازی منفی، رفتارهای نامناسب با یک محرک آزاردهنده و ناخوشایند تداعی می‌شود و از این طریق، رفتار نامناسب به حداقل می‌رسد.

مثلا فیلم جرایم ناخوشایند فرد پدوفیلیا پخش می‌شود و همراه با آن یک بوی به شدت نامطبوع نیز در فضا پخش می‌شود. پس از مدتی رفتار با بوی ناخوشایند تداعی می‌شود و در نتیجه از بین می‌رود. شرطی سازی مثبت نیز به آموزش مهارت‌های اجتماعی و جایگزین کردن رفتارهای مناسب می‌پردازد.

 

درمان شناختی

درمان شناختی به آموزش همدلانه و اصلاح نگرش‌های اشتباه می‌پردازد. مثلا ممکن است که فرد پدوفیل با خود فکر کند دختر بچه‌ای که شلوارک پوشیده است، برای رابطه جنسی مشتاق است و رضایت دارد.

درمان شناختی به اصلاح این چنین نگرش‌ها می‌پردازد. همچنین در این روش، وضعیت روحی و دردهایی که کودک قربانی کشیده است به فرد مبتلا نشان داده می‌شود تا احساس همدلی و عذاب وجدان در او برانگیخته شود.

تمامی این روش‌ها به کاهش تخیلات و میل جنسی کمک می‌کنند اما درمان در صورتی موفقیت آست که فرد مبتلا نسبت به بیماری خود بینش داشته باشد و برای درمان تلاش کند. همچنین لازم است که افراد مبتلا به پدوفیلیا تا آخر عمر تحت مراقبت و کنترل باشند. همچنین برای درمان اختلالات و انحرافات جنسی می‌توانید از راهنمایی‌های متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان تمایل به سکس با بچه یا اختلال پدوفیلیا می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: میل جنسی به کودکان