سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره تلفنی خانواده

مشاوره خانواده دارای اصول و روش هایی است که گاه حضور تمام اعضای خانواده در جلسه درمان ضرورت پیدا می کند. به دلیل همین محدودیت بسیاری از خانواده‌ها از درمان صرف نظر می کنند. اما در مشاوره تلفنی خانواده روانشناس از طریق تلفن بتواند با هر کدام از اعضای خانواده جلسه درمانی تشکیل دهد. شما می توانید به عنوان یکی از اعضای خانواده ابتدا وارد درمان شده و اگر لازم شد متخصص باقی اعضا را نیز وارد فرایند درمان خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی با مجرب ترین و بهترین روانشناسان مرکز کانون مشاوران با شماره 22016024- 021 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره تلفنی خانواده

مشاوره تلفنی خانواده

مشاوره خانواده با هدف کمک به حفظ بنیان خانواده صورت می‌گیرد. اغلب افراد زمانی از مشاوره خانواده کمک می‌گیرند که به مشکلی برخورده کرده و یا با بحران جدی در زندگی مواجه شده باشند. در حالی که مشاوره خانواده در تمام جنبه های زندگی خانوادگی فعالیت می‌کند و افراد را در حوزه‌های مختلفی همچون تصمیم گیری برای ازدواج، روش های فرزند پروری، برخورد صحیح با همسر و غیره راهنمایی می‌کند.

 

چرا مشاوره تلفنی خانواده لازم است؟

با گذشت زمان و عواملی همچون تفاوت های میان زن و مرد و ناآگاهی زوجین از این تفاوت‌ها، اختلافات خانوادگی بیشتر می‌شود. ناآگاهی زوجین از سبک های فرزند پروری و روش های صحیح تربیت فرزندان، مشکلات میان خانواده را افزایش می‌دهد. آگاهی از روش های فرزند پروری، روش های حل اختلافات و غیره به خانواده ها کمک می‌کند که مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کرده و سوبرداشت‌های خود را کمتر کنند. این آگاهی می تواند از طریق تلفن با سهولت بیشتری اتفاق بیفتد؛ چرا که هماهنگی میان اعضا برای حضور در یک ساعت خاص در یک مکان معمولا با محدودیت هایی همراه است که جلسات را طولانی تر می کند.

مشاوره تلفنی خانواده چه مزایایی دارد؟

پیدا کردن یک مشاوره خانواده حرفه ای و مجرب نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی می‌باشد. برای جلسات حضوری لازم است که هزینه زیادی صرف کرده، وقت قبلی تعیین کرده و درگیر مشکلات رفت و آمد و ترافیک روزمره  شوید. اما روانشناسان مرکز کانون مشاوران با کادری متخصص و مجرب در خدمت شما هستند تا همان مشاوره حضوری را با  کیفیت تمام و به صورت تلفنی به شما ارائه بدهند.

مشاوره تلفنی خانواده چه کمکی به افراد می‌کند؟

با توجه به اینکه بسیاری از بحران‌ها در لحظه به وجود می‌آید، مشاوره تلفنی خانواده به شما این امکان را می دهد تا در کمترین زمان با متخصص ارتباط پیدا کرده و بتوانید هیجانات خود را با کمک حرفه ای کنترل نمایید. بنابراین مشاوره تلفنی مانع از اتخاذ تصمیمات لحظه ای و اشتباه می‌شود. از طرف دیگر، مشاوره تلفنی خانواده با بررسی تمام شرایط، به ریشه یابی مشکل می‌پردازد و در انتها راهکاری موثر و قابل اجرا به شما ارائه می‌دهد.

مشاوره تلفنی خانواده بر چه اساسی راهکار ارائه می‌دهد؟

روانشناسان آموزش دیده در مرکز کانون مشاوران، با بررسی همه جانبه مشکل و با توجه به عوامل متعددی همچون شرایط محیطی خانواده، میزان و شدت اختلافات، آگاهی زن و مرد نسبت به خودشان، نوع شخصیت هر یک و تفاوت های اخلاقی شان راهکارهایی را برای بهبود شرایط خانواده ارائه می‌کنند. نتیجه این راهکارها با توجه به شدت مشکل و میزان همکاری طرفین، در کوتاه مدت یا بلند مدت قابل مشاهده می‌باشد.

موضوعات مورد بحث در مشاوره تلفنی خانواده

مراجعین در مشاوره تلفنی خانواده درباره حوزه های مختلف صحبت می کنند؛ روانشناس بعد از گوش دادن به مشکل مراجع سعی می کند مراجع را به آگاهی برساند تا جایی که فرد و خانواده به سلامت برسند. برخی از این موارد عبارتند از:

_ ارتباط صحیح و موثر با فرزندان

_ روش های حل اختلافات سطحی و عمیق زندگی مشترک

_ ریشه یابی مشکلاتی همچون پرخاشگری، دروغگویی، پنهان کاری و عصبانیت همسر

_ آموزش رابطه زناشویی برای بالا بردن کیفیت رابطه جنسی

_ بررسی تفاوت های میان زوجین و ایجاد تعادل میان آن ها

_ آگاهی دادن به افراد در مورد نقش ها و مسئولیت هایشان در خانواده

_ کمک به ایجاد آرامش در خانواده و لذت بردن از زندگی زناشویی

_ بررسی و ریشه یابی روابط فرا زناشویی در میان زوجین

_ آموزش نحوه ارتباط با دوستان و خانواده همسر

_ بررسی روش های تربیتی والدین و کمک به بهبود آن

_ و….

 

سوالات متداول مشاوره تلفنی خانواده

چه زمانی می‌توانم از مشاوره تلفنی خانواده کمک بگیرم؟

مشاوره تلفنی خانواده در هر زمانی به کمک شما می‌آید. توصیه می‌شود که افراد قبل از بروز مشکل و برای پیشگیری با مشاور صحبت کنند اما در شرایط بحرانی نیز، روانشناس به شما کمک می‌کنند تا بهتر تصمیم بگیرید و میزان آسیب‌ها را تا حد امکان کاهش دهید.

آیا مشاوره تلفنی خانواده مشکل من را حل می‌کند؟

متخصصان در مرکز کانون مشاوران به بررسی همه جانبه مشکل شما می‌پردازند و با توجه به میزان و شدت مشکل، راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید تاثیر این راهکارها را با توجه به میزان همکاری خود در بلند مدت یا کوتاه مدت مشاهده کنید.

هزینه مشاوره تلفنی خانواده به چه صورت می‌باشد؟

هزینه مشاوره تلفنی بسیار کمتر از مشاوره حضوری است و هزینه های رفت و آمد و سایر مشکلات مشاوره حضوری را نیز ندارد. شما می توانید هم از طریق تلفن ثابت و هم از طریق موبایل از با تجربه ترین و بهترین متخصصان مشاوره دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی با مجرب ترین و بهترین روانشناسان مرکز کانون مشاوران با شماره 22016024- 021 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره تلفنی خانواده