سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بردگی جنسی چیست

بردگی جنسی یا BDSM یک اختلال و نابهنجاری جنسی است که اساس این نوع رابطه جنسی مطیع بودن و فرمان برداری کردن است و دو طرف به صورت آگاهانه و با توافق بر سر اقدامات جنسی وارد رابطه می‌شوند. این اختلال هم در مردان و هم در زنان دیده می‌شود. دلیل علاقه به این نوع رابطه جنسی به طور قطع مشخص نیست و تحت تاثیر دلایل متعددی مانند عوامل ژنتیکی، تربیت خانوادگی و تجربه‌های دوران کودکی بروز پیدا می‌کند. اولین قدم برای درمان این است که خود فرد از وضعیتش ناراضی باشد و اگر از شرایط خود و سلایق جنسی‌اش لذت ببرد کاری برای درمان او نمی‌توان انجام داد. اما بردگی جنسی معمولا با اختلالاتی همچون افسردگی همراه است و پس از مراجعه فرد برای درمان، اختلال جنسی او نیز شناسایی می‌شود.

منبع: بردگی جنسی چیست

شماره مرکز مشاوره

منظور از بردگی جنسی جیست؟

بردگی جنسی یا BDSM یک رفتار جنسی است که دو طرف رابطه، نقش ارباب و برده یا مطیع و قالب را ایفا می‌کنند. فرد برده یا مطیع خود را تماما تسلیم ارباب می‌کند و حتی ممکن است مورد آزار و درد شدید نیز قرار گیرد. همچنین ممکن است شریک جنسی ارباب، برده جنسی خود را تحقیر کند. معمولا در این رابطه جنسی از شلاق، دستبند، طناب و غیره استفاده می‌شود. کنترل رابطه جنسی به عهده شریک ارباب است، البته بعضی افراد برای کسب لذت بیشتر، نقش‌های خود را عوض می‌کنند. در این نوع رابطه ممکن است روابط سادیسم مازوخیسمی نیز وجود داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

 

رابطه ارباب و برده

یکی از حالت‌های ارباب و برده این است که فرد برده از این نوع رابطه جنسی راضی نبوده و در واقع ارباب اعمال جنسی را به او تحمیل می‌کند. در این حالت برده مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد. اما در حالتی دیگر هر دو طرف به این نوع رابطه علاقه‌مند هستند و شریک برده نیز به اندازه شریک ارباب از رابطه جنسی لذت می‌برد. در اکثر مواقع بین ارباب و برده احساس عشق و علاقه ای وجود ندارد و رابطه تنها برای ارضای نیازهای جنسی انجام می‌شود. سلطه گری‌های ارباب طبق توافق‌های از پیش تعیین شده است که فرد برده نیز با انجام آن‌ها موافق باشد. خشونت و آسیبی که در رابطه اعمال می‌شود باید مورد پسند شریک برده نیز قرار گیرد.

لازم به ذکر است که برخی مواقع ارباب برده به رابطه جنسی محدود نمی‌شود. ارباب در کارهای روزمره همچون کارهای شخصی نیز فرد برده را تحت سلطه خود گرفته و او را تحقیر می‌کند.

 

دلیل تمایل به بردگی جنسی چیست؟

دلیل علاقه به این نوع رابطه به طور قطعی مشخص نیست اما به طور کلی می‌توان به دلایلی همچون عوامل ژنتیکی، تربیت خانوادگی و تجربه‌های دوران کودکی اشاره کرد. مثلا فردی که در دوره کودکی مورد تجاوز جنسی یا تحقیر و سکوب قرار گرفته است، از نظر روانی به حالت مازوخیسمی مبتلا می‌شود. این فرد ممکن است در بزرگسالی به روابط ارباب برده و مورد سلطه قرار گرفتن علاقه‌مند شوند.

برای آشنایی بیشتر در مورد مازوخیسم کلیک کنید.

 

رابطه ارباب بردگی و سادیسم مازوخیسم

رابطه ارباب برده بر این اصل است که یکی از طرفین مطیع و تسلیم بوده و از آسیب و درد لذت می‌برد. فرد دیگر یا ارباب نیز از سلطه گری و شکنجه دادن لذت برده و نیاز جسمی و روحی او ارضا می‌شود. در رابطه ارباب برده، شدت درد و آسیب توافقی است و طبق خواسته هر دو طرف انجام می‌شود. این نوع رابطه به دلیل داشتن حالت‌های روحی خاص با سادیسم و مازوخیسم ارتباط دارد. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه سادیسم کلیک کنید.

 

آیا بردگی جنسی همواره یک اختلال محسوب می‌شود؟

بسیاری از زوجین برای تنوع در رابطه جنسی خود از ایده ارباب بردگی استفاده می‌کنند. در این صورت نمی‌توان گفت که بردگی جنسی یک اختلال است. در صورتی که این نوع رابطه یک ترجیح و تمایل جنسی نباشد (یعنی فرد تنها با این نوع رابطه ارضا نشود) و فقط برای تنوع انجام گیرد، کاملا نرمال و طبیعی است. همچنین در رابطه ارباب بردگی نرمال، دو طرف نباید خواهان آزار و اذیت باشند و شریک برده نباید آسیب ببیند.

 

درمان

اولین قدم برای درمان اختلالات این است که خود فرد از وضعیتش ناراضی بوده و برای درمان مراجعه کند. در صورتی که فرد از شرایط خود و سلایق جنسی‌اش لذت ببرد کاری برای درمان او نمی‌توان انجام داد. این افراد معمولا برای درمان بردگی جنسی مراجعه نمی‌کنند بلکه در اثر اضطراب و افسردگی ناشی از اینگونه روابط دچار آسیب شده و به فکر درمان می‌افتند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

روان درمانی و مشاوره جنسی در این زمینه کمک می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که مشاوره جنسی در مورد تمام اختلالات جنسی همچون سادیسم، مالش دوستی و غیره موثر واقع می‌‎شود. در طی فرایند درمان، گذشته فرد مورد بررسی قرار گرفته و علت این تمایل ریشه یابی می‌شود. با توجه به شرایط فرد از تکنیک‌های درمانی برای کاهش رفتار و جایگزینی آن استفاده می‌شود. همچنین لازم است که خودپنداره و عزت نفس فرد نیز مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود. برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات جنسی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید.

منبع: بردگی جنسی چیست