سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابطه جنسی با حیوانات

 

 

تمایل به برقراری رابطه جنسی با حیوانات یکی از انواع اختلالات و انحراف جنسی است. در این شرایط فرد سکس با حیوانات را به همبستر شدن با انسان‌ها ترجیح می‌دهد و از آن لذت بیشتری کسب می‌کند. این انحراف جنسی که به دلیل درگیری با مشکلات روانی و یا قرار گرفتن در معرض تبلیغات مخرب به وجود می‌آید، پیامدهای روانی و جسمانی زیادی را برای فرد به همراه دارد و وضعیت سلامتی او را به طور کلی در معرض خطر قرار می‌دهد؛ به همین دلیل باید برای درمان آن چاره‌ای اندیشید. با آگاهی از دلایل و روش‌های درمانی این اختلال می‌توانید گامی موثر در جهت درمان آن بردارید. 

منبع: رابطه جنسی با حیوانات

شماره مرکز مشاوره

رابطه جنسی با حیوانات

زوفیلیا یکی از انواع انحرافات جنسی یا همان پارافیلیا است که به عنوان اختلالی در وضعیت سلامت روان شناخته می‌شود. در این شرایط  فرد سکس با حیوانات را به داشتن رابطه جنسی با انسان‌ها ترجیح می‌دهد و اغلب فانتزی‌های جنسی تکرار شونده‌ای را با محتوای سکس با حیوانات در ذهن خود تجربه می‌کند. همین امر می‌تواند میل بسیار شدیدی را در آن‌ها نسبت به حیوانات ایجاد کند و در نهایت به رابطه جنسی کامل با حیوانات بیانجامد.

برای آگاهی بیشتر در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

 

علل گرایش به رابطه جنسی با حیوانات

علل و عوامل مختلفی می‌توانند در گرایش انسان به این اختلال نقش داشته باشند. برای مثال دچار بودن به برخی اختلالات روان پزشکی نظیر اختلال سلوک و اختلال ضد اجتماعی در بسیاری از موارد به انحرافات جنسی می‌انجامد که از جمله آن‌ها می‌توان به روابط جنسی با حیوانات اشاره کرد. همچنین درگیری با اختلالات روانی بسیار شدید نظیر انواع روان پریشی‌ها نیز می‌تواند در این مسئله دخیل باشد. در واقع بسیاری از افراد به دلیل تجربه توهم‌ها و هذیان‌هایی که محتوای جنسی دارند به سکس با حیوانات روی می‌آورند.

البته در دنیای امروز بسیاری از افراد تحت تأثیر تبلیغات مخربی که در صنعت پورنوگرافی در این زمینه انجام می‌شود نسبت به تجربه این نوع رابطه علاقه مند می‌شوند و در واقع مشکل روان شناختی خاصی به عنوان علت این گرایش ندارند. در صورتی که احساس می‌کنید برای رابطه با حیوانات تمایل زیادی در شما وجود دارد مراجعه به یک روانشناس و انجام ارزیابی‌های روانشناختی می‌تواند به شما کمک کند تا آگاهی بیشتری در مورد خود کسب کنید و در صورت نیاز درمان‌های روان شناختی لازم را دریافت نمایید.

 

پیامدهای رابطه با حیوانات

رابطه با حیوانات جدا از اینکه امری ناپسند و مذموم شناخته می‌شود می‌تواند پیامدهای جسمانی و روانی مختلفی را برای فرد به همراه بیاورد. برای مثال بسیاری از افراد پس از انجام عمل جنسی با حیوانات به شدت آشفته می‌شوند و احساس شرم و گناه شدیدی را تجربه می‌کنند. درمان نشدن این مسئله در بلند مدت می‌تواند به اختلالات روانی مختلفی نظیر افسردگی و مشکلات اضطرابی بیانجامد. علاوه بر پیامدهای روانی، این نوع رابطه جنسی پیامدهای جسمانی خطرناکی را نیز برای انسان به همراه دارد چراکه این عمل در بسیاری از موارد به انتقال عفونت‌ها، قارچ‌ها و انواع بیماری‌ها کمک می‌کند و در نتیجه سلامت جسمانی را به خطر می‌اندازد.

 

درمان زوفیلیا

تمایل به برقراری رابطه با حیوانات که تحت عنوان زوفیلیا شناخته می‌شود از نظر روانشناسی نوعی اختلال در وضعیت سلامت روانی است که از طریق پیگیری درمان‌های روان شناختی قابل بهبود است. از جمله درمان‌هایی که برای این مشکل به کار گرفته می‌شود می‌توان به درمان‌های شناختی-رفتاری، سکس تراپی و درمان‌های حمایتی اشاره کرد. در صورتی که در کنار این مشکل اختلال روان شناختی دیگری نظیر افسردگی یا مشکلات جنسی شدید وجود داشته باشد روان شناس شما را به یک روان پزشک ارجاع خواهد داد تا درمان‌های دارویی لازم را نیز در کنار فرایند روان‌درمانی شروع کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

– زوفیلیا و بستیالیتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

زوفیلیا به تمایل انسان برای برقراری رابطه جنسی با حیوان گفته می‌شود اما لزوماً به معنای داشتن رابطه نیست. به عبارت دیگر در بسیاری از موارد زوفیلیا تنها نوعی تجربه تمایل و فانتزی جنسی حول محور حیوانات است که می‌تواند با بازداری همراه شده و به سکس با حیوانات منجر نشود. اما بستیالیتی به برقراری عمل جنسی با حیوانات گفته می‌شود. برای دریافت مشاوره در زمینه روابط جنسی با حیوانات می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید.

منبع: رابطه جنسی با حیوانات