سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج برای بسیاری از افراد به اندازه‌ای است که آن را شرط ازدواج خود قرار می‌دهند و یک خط قرمز برای آن‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این خود زنان هم به دلیل اهمیت بالای بکارت، فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند و حتی ممکن است آسیب‌های زیادی به آن‌ها وارد گردد و زنان را دچار اختلالات اضطرابی و اختلالات جنسی کند. حال سوال این است که باکرگی چه قدر باید اهمیت داشته باشد؟ آیا به صرف باکره بودن زن می‌توان موفق بودن ازدواج را تضمین کرد؟ و آیا باکره نبودن یک زن دلیل بر ناسالم بودن اوست؟ در ادامه مقاله قصد داریم پاسخی کامل برای اینگونه سوالات داشته باشیم پس با ما همراه باشید. 

منبع: اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

شماره مرکز مشاوره

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

باکره بودن به این معنی است که پرده بکارت زن سالم باشد و او تا قبل از ازدواج هیچ رابطه جنسی نداشته باشد. اکثر افراد معتقدند که زن باکره، حیا و عفت لازم را برای شروع زندگی دارد. مردان به دلیل تعصب زیادی که بر روی خانواده خود دارند، خواهان این هستند که همسرشان فقط برای خودشان باشد و اولین رابطه جنسی را با خود او تجربه کند.

به همین دلیل بسیاری از دخترانی که باکرگی خود را از دست داده‌اند، در این زمینه به همسرشان دروغ می‌گویند و مهم ترین اصل ازدواج یعنی صداقت را زیر پا می‌گذارند. در نهایت اینکه اکثر مردان پس از ازدواج متوجه عدم باکرگی همسرشان می‌شوند و مشکلات جدی زندگی‌ و ازدواجشان را تهدید خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج کلیک کنید.

 

تاثیر فرهنگ بر اهمیت باکرگی

اهمیت باکره بودن زنان یک امر فرهنگی است به طوری که در بسیاری از کشورها هیچ اهمیتی ندارد و زنان قبل از ازدواج به راحتی رابطه جنسی را تجربه می‌کنند. اما در کشور ایران باکرگی زن تا قبل از ازدواج بسیار مهم است و به زن ارزش می‌دهد. اهمیت فرهنگی بکارت ریشه در باورهای فرهنگی و اجتماعی دارد. این باورها شامل موارد زیر هستند.

1. احساس قدرت

ازاله و پاره شدن پرده بکارت برای مردان بسیار خوشایند و لذت بخش است چرا که احساس قدرت را در آن‌ها به وجود می‌آورد. مرد از اینکه همسرش اندام جنسی خود را سال‌ها حفظ کرده و اکنون به او تقدیم می‌کند احساس غرور می‌کنند.

2. تجربه لذت جنسی

بسیاری از افراد معتقدند که زن تا قبل از ازدواج نباید تجربه لذت جنسی را چشیده باشد. زنی که تجربه لذت جنسی را داشته باشد، پاکدامن و قابل اعتماد نیست و شایستگی ازدواج را ندارد. همچنین معتقدند که زن نباید به دنبال لذت ناشی از رابطه جنسی باشد و چنین زنی ناسالم است.

برای آشنایی بیشتر در زمینه رابطه جنسی قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | تصورات اشتباه در زمینه باکرگی زنان

در مورد باکرگی زنان باورهای اشتباه و بسیار رایجی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند.

1. عدم بکارت به معنی تجربه جنسی

بسیاری از افراد هنگامی که متوجه می‌شوند زنی پرده بکارت خود را از دست داده است تصور می‌کنند که او رابطه جنسی داشته است. در حالی که پرده بکارت به دلایل بسیار زیادی همچون عفونت و ضربه شدید نیز ممکن است پاره شود و ناشی از برقراری رابطه جنسی نیست. حتی برخی از زنان به طور طبیعی بدون پرده بکارت به دنیا می‌آیند.

2. باکرگی به معنی نداشتن تجربه جنسی

از طرف دیگر این باور اشتباه وجود دارد که زنی که پرده بکارت خود را حفظ کرده هیچ رابطه جنسی نداشته است. در حالی که رابطه جنسی تنها از طریق دخول واژن انجام نمی‌شود. بسیاری از دختران رابطه جنسی را انجام می‌دهند اما برای حفظ بکارت خود از رابطه واژنی امتناع می‌کنند.

3. بی‌عدالتی جنسیتی

در مورد باکرگی زنان بحث‌های بسیاری وجود دارد و در بعضی جوامع رابطه جنسی زن را گناه نابخشودنی می‌دانند. حال آن که این حساسیت در مورد مردان اصلا وجود ندارد. نیاز جنسی در زنان و مردان از دوره بلوغ شروع می‌شود و هردو جنس به یک میزان فشار جنسی را تجربه کرده و به کسب لذت جنسی علاقه دارند. پس نمی‌توان تنها زنان را برای از دست دادن باکرگی مقصر دانست.

4. سرکوب نیاز جنسی

همان طور که گفته شد زنان هم نیاز جنسی دارند و اگر نیاز خود را از روش‌های نادرست سرکوب کنند با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند. این روش‌ها از نظر جسمی و روانی تاثیرات مخربی می‌گذارد و حتی به زن احساس گناه را القا می‌کند. بهترین راه این است که زنان نیاز خود را با استفاده از روش‌های صحیح کنترل کنند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

اهمیت زیاد به باکرگی زنان در ازدواج چه مشکلاتی به همراه دارد؟

فشار فرهنگی حفظ بکارت باعث می‌شود که دختران با نگرانی بزرگ شوند و باورهای نادرستی در آن‌ها به وجود آید. این باورهای نادرست باعث بروز مشکلاتی می‌شوند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. اختلالات جنسی

بسیاری از زنان به طور ناخودآگاه با ترس از رابطه جنسی بزرگ می‌شوند و پس از ازدواج نیز نمی‌توانند از رابطه جنسی لذت ببرند. برخی دیگر نیز به سردمزاجی جنسی و یا سایر اختلالات همچون آنورگاسمی دخولی مبتلا می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که اکثر مشکلات جنسی در زنان به دلیل مشکلات کودکی و باورهای اشتباه آن‌ها نسبت به رابطه جنسی ایجاد شده است.

2. اختلالات اضطرابی از مشکلات اهمیت زیاد به باکرگی زنان در ازدواج

بسیاری از خانواده‌ها برای حفظ سلامت جنسی و آبروی خود به فرزندانشان می‌آموزند که رابطه جنسی کار اشتباهی است و باید از آن امتناع کنند. این آموزش باعث می‌شود که فرد از نیاز جنسی خود احساس گناه کند و شرمسار باشد. برخی از زنان با صرف انرژی بسیار زیاد، نیاز خود را سرکوب کرده و برخی دیگر اقدام به برقراری رابطه جنسی دهانی و مقعدی می‌کنند. اما در هر صورت عذاب وجدان با آن‌ها باقی می‌ماند و به مرور زمان باعث بروز اختلالات اضطرابی می‌گردد.

3. ارضای نادرست میل جنسی

برخی از دختران برای سرکوب یا ارضای میل جنسی خود به روش‌های نامتعارف رابطه جنسی مثل رابطه مقعدی روی می‌آورند. این نوع رابطه آسیب جسمی بسیار زیادی به دختر وارد می‌کند. همچنین برخی دیگر از طریق خودارضایی نیاز خود را برطرف می‌کنند. خودارضایی نیز مشکلات روحی و روانی متعددی به همراه دارد.

 

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | تغییر فرهنگی اهمیت بکارت در طی زمان

در چند سال گذشته اهمیت باکرگی قبل از ازدواج کمی کمرنگ شده است. اما این تغییر بیشتر در میان جوانان دیده می‌شود و اکثر خانواده‌ها همچنان بر سر عقیده خود هستند و باکره نبود دختر را فساد اخلاقی یا گناهی بزرگ می‌دانند. جوانان نیز بیشتر در اثر تاثیر فرهنگ غربی تغییر عقیده می‌دهند. تغییر صحیح زمانی اتفاق می‌افتد که بر مبنای اصول و تامل باشد. همچنین لازم است که بستر فرهنگی جامعه تغییر کند. تفاوت عقیده بین دو نسل باعث بروز مشکلات جدی‌تری میان آن‌ها می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

آیا لازم است که در مورد عدم بکارت با همسر خود صحبت کنم؟

صداقت یکی از مهم‌ترین پایه‌های ازدواج است اما در این مورد لازم است که شما شرایط و اخلاقیات همسر خود را به خوبی بشناسید و مطابق با آن تصمیم بگیرید. نحوه بیان شما در این مورد می‌توان شرایط را به طور کل تغییر دهد. توصیه می‌شود که قبل از هر اقدامی با یک روانشناس صحبت کنید. روانشناس شرایط شما را بررسی ‌کرده و به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید. مشاوره قبل از ازدواج یک امر بسیار ضروری است و به حل تعارضات و مشکلات شما کمک خواهد کرد. برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت باکرگی زنان در ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید. 

منبع: اهمیت باکرگی زنان در ازدواج