سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره ازدواج

مشاوره‌ی ازدواج در مرکز کانونو مشاوران به شما کمک می‌کند تا بتوانید جنبه‌های مختلفی رابطه را مد نظر قرار داده و تصمیمی عقلانی و منطقی بگیرید. هر فردی ممکن است در طی فرایند ازدواج منطق را کنار گذاشته  و بر اساس هیجان و عاطفه تصمیم بگیرد تا جایی که واضح ترین مشکلات هم از دید چشمانش پنهان بمانند. مشاوران ازدواج در مرکز کانون مشاوران با تجربه چندین و چند ساله در این زمینه می توانند به شما کمک کنند تا بهترین انتخاب و بهترین شروع را برای خود رقم بزنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: مشاوره ازدواج


مراحل، اهداف و نتایج مورد نظر در مشاوره ازدواج

مشاوره‌ی ازدواج مراحل مختلفی دارد که شامل مشاوره‌ی قبل از ازدواج و مشاوره‌ی بعد از ازدواج می‌شود. هدف مشاوره قبل از ازدواج بررسی میزان آمادگی هر دو طرف برای ازدواج، ارزیابی و بررسی میزان هماهنگی دختر و پسر، تحکیم پایه‌های ازدواج، شناخت بیشتر شخصیت و اخلاق یکدیگر، جلوگیری از بروز چالش‌ها و اختلاف نظرها است. بعد از ازدواج نیز ممکن است زوجین با یکدیگر اختلاف نظرهایی هایی داشته باشند و به مشکل بخورند،‌ اما وقتی برای مشاوره اقدام کنند می‌توانند این چالش‌ها را حل کنند و با یکدیگر کنار بیایند.

مهم‌ترین نکاتی که در مشاوره‌ی ازدواج می‌آموزید شامل شناخت حساسیت‌های همسرتان و خودتان نسبت به مسائل مختلف، شناخت واکنش یکدیگر در برابر خشم و ناراحتی، میزان مسئولیت پذیری در برابر مسائل مختلف زندگی، داشتن نگاه مثبت نسبت به یکدیگر و سایر جنبه هاست.

 

چرا مشاوره‌ی ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است؟

یکی از دلایلی که امروزه آمار طلاق بالا رفته است، عدم آشنایی زوجین نسبت به انتظارات و توقعات یکدیگر در زمان قبل از ازدواج است. از دیگر علل اهمیت مشاوره ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 _ موجب شناخت زوجین از یکدیگر می‌شود

_ می‌توانند نقاط قوت و ضعف یکدیگر را بشناسند

_ آگاهی زوجین را نسبت به بسیاری از مسائل بالا می‌برد

_ باعث جلوگیری از بروز مشکل می‌شود

بهتر است زوجین قبل از ازدواج بسیاری از مسائل را روشن کنند. آن ها تا زمانی که با یک فرد متخصص در زمینه‌ی ازدواج صحبت نکنند، نمی‌توانند نسبت به برخی از مسائل آگاهی پیدا کنند.

ازدواجی موفقیت آمیز است که زوجین در زمینه‌های اقتصادی، مذهبی، اخلاقی، سطح اجتماعی و خانوادگی، فرهنگی و بسیاری از مسائل دیگر نزدیک به هم باشند و اگر در هر کدام از این زمینه‌ها اختلافات زیاد باشد، ازدواج موفقیت آمیزی شکل نخواهد گرفت. اغلب شرایط به گونه‌ای است که اختلافات در ابتدا اصلا مشکل ساز نیستند؛ بنابراین باید توسط مشاور بررسی شود تا بتوان به خوبی تصمیم گیری کرد.

ویژگی‌های مشاوره‌ی خوب برای ازدواج

یکی از مهم‌ترین مسائلی که قابل توجه است، انتخاب مشاور متخصص و باتجربه در این زمینه است و مشاوره‌ای نتیجه بخش است که نکاتی را رعایت کند. رازداری و قابل اعتماد بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که یک مشاور خوب باید داشته باشد، زیرا در این صورت می‌توان با اطمینان کامل صحبت کرد و آزادانه نظرات خود را بیان کرد.

جلسه مشاوره ازدواج چطور به شما کمک می کند؟

مشاور سعی می‌کند تا ارتباط مناسبی با مراجع خود داشته باشد و با همفکری همدیگر مسائل را بررسی کنند و به نتیجه برسند. داشتن تجربه و تخصص از ویژگی‌های دیگر یک مشاور خوب است و باعث نتیجه‌بخش بودن روند مصاحبه می‌شود. کاری که مشاور ازدواج می کند به شرح زیر است؛ 

_ فضایی باز ایجاد می کند تا هر دو طرف بتوانند خواسته های خود آگاه و ناخودآگاه شان را بشناسند

_ هر دو طرف فرصت کافی برای گفتگو پیدا خواهند کرد

_ به مسائلی که از نظر هر دو  دور مانده پرداخته می شود

_ از نقص های خود اطلاع پیدا کرده و درک می کنند که ازدواج راهی برای پوشاندن این نقص ها نیست

_ مشاور کمک می کند تا در مورد بسیاری از مسائل به توافق برسید تا در آینده به مشکل برنخورید

چرا مشاوره‌ی ازدواج باید دریافت شود

امروزه به دلیل عدم آگاهی و شناخت کامل، ازدواج‌های ناموفقی صورت می‌گیرد که منجر به شکست می‌شود. به همین دلیل برای اینکه بتوانید به صورت کاملا تخصصی، شخصی که قصد ازدواج با او را دارید بشناسید، توصیه می‌شود از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنید تا علاوه بر خارج شدن از سردرگمی، می‌توانید با آگاهی کامل برای ازدواج اقدام کنید و ازدواج موفقیت آمیزی داشته باشید. همچنین اگر شرایط زندگی‌تان به گونه‌ای است که امکان دسترسی به مشاوره‌ی حضوری را ندارید، می‌توانید در هر زمان که مایل بودید به صورت تلفنی برای دریافت مشاوره اقدام کنید و از راهکارهای روانشناسان کانون مشاوران استفاده کنید.

مرکز مشاوره‌ی کانون مشاوران

برای اینکه بتوانید با مشاورین متخصص و مجرب در ارتباط باشید، می‌توانید از طریق مرکز کانون مشاوران برای دریافت مشاوره اقدام کنید. یکی از مزیت‌های این مرکز این است که علاوه بر دریافت مشاوره‌ی حضوری، می‌توانید به صورت غیرحضوری و تلفنی با روان‌شناسان مرکز ارتباط برقرار کنید. این مرکز مشاوره به دلیل برخورداری از بهترین و مجرب‌ترین روان‌شناسان و مشاوران، می‌تواند خدمات مشاوره‌ای باکیفیت بالایی ارائه دهند و شما را از سردرگمی و نگرانی در رابطه با موضوع ازدواجتان خارج کنند و بهترین راهکارها را برای شما بازگو کنند.

 

سوالات متداول

مشاوره‌های ازدواج چه چیزایی رو بررسی می کنن؟ چه سوالاتی می پرسن؟ معیاراشون چیه که بگن دو نفر به درد هم نمی خورن؟

مشاوره‌هایی که قبل و بعد از ازدواج انجام می‌شود، موضوعات مختلفی مثل میزان تناسب و هماهنگی از لحاظ مالی، عقیدتی، شخصیتی، خانوادگی و بسیاری از مسائل دیگر که در ازدواج مهم هستند مطرح می‌شود.

از طریق مصاحبه و گاهی انجام تست‌های مرتبط، معیارهایی مثل اخلاقیات، حساسیت نسبت به مسائل مخالف، شکاک بودن طرف مقابل و… را بررسی می‌کنند و در صورتی که در این موارد با یکدیگر تضاد و تعارض داشته باشید، شما را راهنمایی می‌کنند تا در رابطه با ازدواج خود بیشتر فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید.

مشاوره فردیه یا دونفره؟ هر کدوم چطوره؟ مشاورا چقدر قابل اعتماد هستن که چیزایی که بهشون میگی رو پیش پارتنرت بازگو نکنن؟

معمولا فرایند مشاوره ابتدا به صورت فردی است و سپس به صورت دو نفره می‌باشد. اما در مشاوره‌ی تلفنی مشاور به صورت فردی با هرکدام از نامزدهای ازدواج صحبت می‌کند سپس نظر خود را در رابطه با ازدواج شما مطرح می‌کند.

یکی از اصول مشاوره‌ی موفق حفظ رازداری است و می‌توانید با اطمینان کامل با مشاور خود صحبت کنید و اگر تمایل ندارید طرف مقابلتان از موضوعی باخبر شود، می‌توانید مشاور خود را در جریان بگذارید.

مشاوره قبل از ازدواج چه قدر میتونه مفید باشه ؟

مشاوره‌ی قبل از ازدواج باعث می‌شود تا نسبت به بسیاری از مسائل در رابطه با طرف مقابلتان آگاهی پیدا کنید و اگر از نظر برخی از مسائل با یکدیگر ناسازگار بودید، بتوانید آن را قبل از ازدواج حل کنید. همچنین مشاوره‌ی قبل از ازدواج به صورت کلی باعث می‌شود تا به صورت کلی با دید بازتری ازدواج کنید و ازدواج موفق‌تری داشته باشید و به صورت عقلانی تصمیم گیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

 

منبع: مشاوره ازدواج