سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترک گل یا ماریجوانا

ترک گل چگونه امکان پذیر است؟ بهترین روش ترک اعتیاد به ماده مخدر ماریجوانا چیست؟ ماده‌ مخدر گل یا ماریجوانا که بسیاری از جوانان را درگیر خود کرده‌ است در طولانی مدت باعث وابستگی جسمی و به‌ ویژه روانی می‌شود و آسیب‌های زیادی از جمله اختلال در حافظه، توهمات دیداری و شنیداری، اختلالات خواب، مشکلات تنفسی و تغییر در رفتار را برای فرد به همراه دارد. به دلیل وابستگی روانی شدیدی که ماریجوانا در فرد ایجاد می‌کند، هیچ‌گاه شخص نمی‌تواند به تنهایی آن را ترک کند. به همین دلیل به کمک مشاور و حمایت خانواده نیاز دارد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره این ماده و چگونگی ترک آن خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ماده مخدر گل می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: ترک گل یا ماریجوانا

ترک اعتیاد گل چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان لازم برای ترک اعتیاد به ماریجوانا به عواملی همچون اراده‌‌ فرد معتاد، میزان مصرف مواد و میزان وابستگی روانی و جسمی فرد مصرف کننده بستگی دارد. اما مدت زمانی که طول می‌کشد تا ماریجوانا از بدن فرد خارج شود حدودا شش هفته است. ماریجوانا حاوی 0.5 الی 30 درصد از ماده‌ شیمیایی «تی اچ سی» است. تی اچ سی همان ماده‌ای است که خاصیت اعتیادآور ماریجوانا را افزایش می‌دهد و 6 هفته طول می‌کشد تا دفع شود.

اولین قدم در ترک اعتیاد گل

در وهله‌ اول باید از اعتیاد فرد معتاد به ماریجوانا اطمینان پیدا کنید. اعتیاد به ماده‌ مخدر گل یا همان ماریجوانا نشانه‌ها و علائمی دارد که به آسانی قابل تشخیص‌ هستند. این نشانه‌ها شامل توهم بعد از مصرف، احساس سرخوشی بیش از حد، قرمزی چشم‌ها و گاهی رفتار پرخاشگرانه می‌باشد. اگر این علائم را در فردی که با او ارتباط دارید مشاهده کردید و نسبت به آن‌ها مشکوک شدید، با استفاده از تست اعتیاد به ماریجوانا می‌توانید مطمئن شوید. در این مرحله فرد معتاد باید اعتیاد خود را بپذیرد و آسیب‌های وارده را جدی بگیرد. همچنین مرکز مشاوره روانشناسی می‌تواند به شما در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد فرد به ماریجوانا کمک کند.

تصمیم به ترک اعتیاد به گل

ماریجوانا بیش از همه وابستگی روانی برای فرد ایجاد می‌کند به همین دلیل است که ترک آن نیز باید بیشتر بر پایه روان درمانی باشد. روزانه چقدر و چند بار این را مصرف می‌کنید؟ مصرف آن تا چه اندازه به زندگی شما آسیب زده و چه مشکلاتی را گریبان گیر شما کرده است؟ پاسخ‌های شما به این سوال‌ها باعث می‌شود زندگی خود را به صورت منطقی وصادقانه ارزیابی کنید و تصمیم درستی در رابطه با ادامه آن بگیرید.

حتی اگر با عوارض بسیار ماریجوانا آشنا باشید و ترک آن را لازم بدانید اما تصمیم درست و قطعی نگیرید در این امر موفق نخواهید شد. بسیاری از افراد علارغم مصرف روزانه وابستگی خود به مواد را باور نمی‌کنند و علائم را جدی نمی‌گیرند. اگر نمی‌توانید با خود صادق باشید هشدارهای دیگران را جدی بگیرید و در این مورد اجازه دهید دیگران در موردتان قضاوت کنند.

کنترل افکار در روند ترک اعتیاد به گل

اگر تصمیم به ترک اعتیاد دارید دشوارترین مرحله برای شما کنترل احساسات و افکاری است که شما را به سمت مصرف مواد وسوسه می‌کند. به دلیل خاصیت توهم زایی ماریجوانا، این تصور در فرد ایجاد می‌شود که در صورت مصرف، بازدهی مغزش بالا می‌رود. بسیاری از جوانان به دلیل همین حالات سرخوشی و توهم زایی ماریجوانا نمی‌توانند افکار خود را در جهت ترک آن کنترل کنند و مدام به مصرف مواد باز می‌گردند. استفاده از مشاور ترک اعتیاد و روان درمانی به شما در جهت کنترل افکار وسوسه انگیز کمک می کند. علاوه بر این باید ابزار مصرف مواد و هرچه که باعث وسوسه‌ شما برای مصرف دوباره می‌شود را کنار بگذارید و از خود دور کنید.

برای شناخت بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

درمان‌های لازم برای ترک اعتیاد

موثرترین روشی که برای ترک گل می‌توان از آن‌ نام برد شامل چهار مرحله درمانی می‌باشد که می‌توانید آن را به کمک مشاور و جلسات درمانی انجام دهید. در ابتدا وابستگی شیمایی شما به صورت سرپایی یا بستری شدن درمان می‌شود و به شما کمک می‌شود تا هرگونه وابستگی به مواد را از بین ببرید.

سپس سم زدایی یا درمان سوء مصرف ماریجوانا صورت می‌گیرد که در این مرحله به شما کمک می‌شود تا از بازگشت به مصرف مواد جلوگیری کنید. شرکت در جلسات مشاوره و روان درمانی نیز باعث می‌شود تا افکار خود را در مقابل مصرف ماریجوانا کنترل کنید. این مرحله بسیار مهم و ضروری است.

روان درمانی ترک اعتیاد به ماریجوانا

روان درمانی در ترک گل ، به صورت گروهی و فردی صورت می‌گیرد. زمانی که فرد تحت درمان فردی قرار می‌گیرد ریشه و منشا گرایش به ماریجوانا بررسی می‌شود. فرد با کمک مشاور از وضعیت اعتیاد خود آگاهی پیدا می‌کند و انگیزه‌ لازم را به دست می‌آورد. زمانی که فرد در گروه قرار می‌گیرد با افراد مشابه خود آشنا می‌شود و می‌فهمد که در این معضل تنها نیست. گفتگوهایی که اعضای گروه با یکدیگر انجام می‌دهند باعث می‌شود فرد نسبت به ترک، انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورد. ابتدا روان درمانی به صورت فردی و سپس گروهی انجام می‌شود.

نشانه‌های بعد از ترک گل را بشناسید

ترک اعتیاد به ماریجوانا عوارض و نشانه‌هایی را به دنبال دارد که با شناخت و آگاهی از آن‌ها می‌‌توانید جهت مقابله و حل آن‌ها اقدام مناسبی انجام دهید و از وضعیت خود باخبر شوید. نشانه‌های اولیه‌ ترک اعتیاد به ماریجوانا تحریک پذیری، اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی یا بی‌قراری، خستگی و کاهش اشتها هستند و عوارض جسمی که دیرتر بروز می‌کنند شامل معده درد، تعریق، سستی، تب، لرز و سر درد می‌باشند.

ممکن است برای کاهش عوارض، دوباره به مصرف ماریجوانا سوق پیدا کنید تا درد خود را کاهش دهید. در صورت مصرف دوباره حتی اگر از خود ناامید شده‌اید با مشاور خود تماس بگیرید. اگر این کار را به موقع انجام دهید می‌توانید دوباره به روند درمان خود باز گردید.

در آخر باید ذکر کنیم که ترک اعتیاد به صورت خودسرانه، اغلب با شکست مواجه می‌شود و خطر بازگشت به مصرف همیشه وجود دارد. مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می‌کند تا ضمن ترک اصولی با استفاده از روش‌های ذکر شده، خطر بازگشت و عود مصرف را به صفر برسانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به ماده مخدر گل می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: ترک گل یا ماریجوانا