سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارضا شدن زنان

علائم ارضا شدن زن کدام‌اند؟ ارضا شدن زنان در رابطه‌ی جنسی گاه به علت پیچیدگی‌هایی که دارد تبدیل به چالش در روابط زناشویی می‌شود. برای رسیدن به لذت در رابطه‌ی جنسی زن و مرد هر دو باید همزمان به ارگاسم برسند. روابط زناشویی تأثیر بسیار زیادی در زندگی مشترک و روابط عاطفی زوجین دارد. ارضا نشدن رنان در رابطه جنسی می‌تواند به عاملی مهم در سرد شدن روابط و نارضایتی از زندگی مشترک تبدیل شود. ارضا نشدن در زنان می‌تواند به علت زودانزالی در مردان رخ دهد. همچنین علت دیگر می تواند ناآگاهی مردان در مورد چگونگی به ارگاسم رساندن زن باشد. یادگیری نحوه‌ی صحیح برقراری رابطه جنسی و استفاده از مشاوره جنسی و روابط زناشویی می‌تواند به افزایش رضایت از راوابط جنسی در زندگی شما کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارضا شدن زنان می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: ارضا شدن زنان 

چه عاملی سبب ارضا شدن زنان می شود؟

ارگاسم می تواند در نتیجه‌ی تحریک جنسی مکان های متفاوتی در نواحی جنسی یا غیر جنسی ایجاد شود. دیواره قدامی واژن شایع ترین جایی است که زنان را به ارگاسم می رساند. تحریک غدد دور مجرای ادراری، سینه، نوک سینه، رویا پردازی یا هیپنوز هم می توانند از عوامل ارضاء شدن زنان باشند. به یاد داشته باشید برای برقراری رابطه جنسی لذت بخش و رساندن زنان به ارگاسم لازم است با بدن همسر خود و نقاط حساس تحریک پذیر آشنایی کامل داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر از شناخت بدن همسر کلیک کنید.

عوامل روانی که مانع از ارضا شدن زنان می‌شود

سن، تحصیلات، طبقه احتماعی، مذهب، شخصیت و عواملی از این دسته، می‌تواند در به ارگاسم رسیدن زنان از لحاظ روانی تاثیر گذار باشند. شایع ترین علت روانی در به ارگاسم نرسیدن، وجود حالت وسواس گونه در مرحله تحریک است که معمولا با اضطراب و افکار گیج کننده همراه است. برخی از زنان معمولا تا حد زیادی نگران شکست خود در رابطه جنسی هستند که همین عامل باعث می شود عصب طبیعی بدن، به درستی پیام تحریک و ارضا شدن را دریافت نکند.

اضطرابی که در این دسته از زنان وجود دارد، یک اضطراب نمایشی است که عوامل فردی مثل احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی، تجربه منفی جنسی از قبل و استرس‌های زندگی، بیکاری و خصومت‌های روزانه، احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد ارتباط زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث می شود تا عملکرد جنسی شخص مختل شود و ارگاسم به تاخیر بیفتد.

اختلالات مربوط به دوران کودکی و یا اختلال در مرحله اجتماعی شدن، نگرش منفی به رابطه جنسی و تفکر غلط درباره لذت جنسی، اثر منفی روی عملکرد جنسی و مخصوصا ارگاسم دارد. وجود سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی و احساسات منفی در مورد تمایلات جنسی، مشکلات ارتباطی با همسر، نداشتن اعتماد به نفس در زیبایی چهره و اندام، ترس از دست دادن و عواملی مانند این ها، باعث بروز مشکل در برقراری رابطه جنسی و ارضا شدن زنان می شوند. گاه در اولین رابطه جنسی نیز به دلیل بی‌تجربگی و اضطراب زن و مرد این مشکلات به وجود می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر از اولین رابطه جنسی کلیک کنید.

علائم ارضا شدن زن

ارضا شدن زنان | سفت شدن نوک سینه ها

سفت شدن نوک پستان ها، به همراه چند نشانه دیگر مثل نفس نفس زدن، به هیجان آمدن و ادای کلماتی خاص که نشان از ارضای جنسی باشد، ممکن است نشان دهنده ارضاء شدن زنان باشد.

احساساتی شدن از علائم ارضا شدن زن

گاهی اوقات ارضا شدن زنان همراه با جوشش احساسات است. ممکن است آنها بعد از ارضا شدن گریه کنند. علت این است که زن ها بعد از به ارگاسم رسیدن دچار ضعف می شوند. نگران این مشکل نباشید چون این نشانه خوبی است که او به خوبی ارضا شده و از این بابت احساس خوبی دارد.

ارضا شدن زنان | خواب عمیق و استراحت

با اینکه این مسئله بیشتر به مرد ها نسبت داده می شود، اما بعضی زن ها هم هستند که بعد از ارضا شدن چرتی می زنند تا صدمات وارد شده را جبران کنند. اگر همسرتان پشتش را به شما کرد و خوابید، این رفتارش را بی احترامی تلقی نکنید خیالتان راحت باشد که او به خوبی ارضا شده. تنها کاری که باید بکنید این است که بازوانتان را دورش حلقه کنید و بخوابید.

نیاز به آغوش برای تکمیل لذت

این مورد به ارگاسم رسیدن زنان را ضمانت نمی کند اما نیاز او به آغوش شما، می تواند نشانه ای از ارگاسم باشد. او میخواهد با بغل کردن شما، لذتش را تکمیل کند.

کاهش توانایی در راه رفتن

بعد از به ارگاسم رسیدن، ممکن است پاهای زنان لرزش پیدا کند و آن ها نتوانند به خوبی راه بروند. این لرزش نشانه ی خوبی از به اوج لذت رسیدن همسرتان است. اوبه زمان نیاز دارد تا دوباره بتواند به فعالیت هایش ادامه بدهد.

ارضا شدن زنان | حرف زدن در مورد رابطه جنسی

ممکن است همسرتان بعد از رابطه، شروع به صحبت کردن درباره پوزیشن ها و کارهایی که انجام دادید بکند و یا از شما تعریف کند. این نشانه خوبی برای ارضا شدن زنان است.

لبخند رضایت از علائم ارضا شدن زن

بعد از اتمام رابطه، زنان به همسرشان لبخندی از سر رضایت می زنند. این لبخند، به معنای خوب ارضا شدن است. در این زمان پیشانی او را ببوسید تا این اطمینان خاطر را به او بدهید که مردی ایده آل برای او هستید.

نکات مهم در ارضا کردن زنان

ارضا شدن زنان یکی از مسائل مهم در زمینه روابط زناشویی است که به خاطر پیچیده بودن و اهمیت آن، نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت. به همین دلیل روش هایی را در زیر نوشته ایم تا با کمک آن ها بتوانید رابطه‌ای بهتر را تجربه کنید:

1. به همسر خود کمک کنید تا آرام باشد

اولین چیزی که باید از آن مطمئن شوید، این است که همسرتان در رخت خواب راحت است. سعی کنید همه چیز را برای راحتی اش فراهم کنید. با این کار کمک می کنید تا فشار و استرس روانی اش کم شود و بتواند بر اضطراب خود غلبه کند. در حقیقت تا زمانی که زنان استرس و اضطراب داشته باشند نمی توانند به ارگاسم برسند.

2. زمانی را برای عشق بازی با او اختصاص دهید

زمانی را برای معاشقه با زن خود اختصاص بدهید و او را گرم کنید. معاشقه برای زنان بسیار مهم است و بعد دیگری از لذت جنسی شان را شامل می شود. شیوه های عشق بازی شایع عبارتند از نوازش کردن، بوسیدن، بغل کردن، تحریک مناطق نفسانی. با او درباره مسائل جنسی صحبت نکنید مگر اینکه بدانید برای برقراری رابطه آماده است. به نفس نفس زدن و صحبت های او توجه کنید و نشان دهید که برایتان ارزشمند است. تمام بدن او را لمس کنید و با دست زدن به مناطقی که می دانید تحریک کننده است، او را برای برقراری رابطه آماده کنید.

3. آشنایی با آناتومی بدن زنان

اگر همسر شما به درستی ارضا نشده است، نشان دهنده این است که شما در مسیر درستی حرکت نکرده اید. سعی کنید با شناخت آناتومی بدنش، مناطق حساس و تحریک کننده اش را کشف کنید.

4. ایجاد تنوع در رابطه‌ی جنسی

بعضی از زنان دوست دارند به هنگام رابطه جنسی مطیع باشند، بعضی های دیگر ترجیح می‌دهند کنترل شده باشد. خانم‌ها علائق جنسی متفاوتی دارند. به او فرصت دهید تا هر دو را امتحان کند و ببیند کدام یک را بیشتر دوست دارد. همیشه رابطه را تازه نگه دارید و اجازه ندهید زندگی جنسی تان قابل پیش بینی باشد. موقعیت های جدید مکان های جدید و زمان جدیدی از روز را برای رابطه تان انتخاب کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارضا شدن زنان می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: ارضا شدن زنان