سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره طلاق

شاید شما از مشاوره طلاق چیزی نشنیده باشید. با این حال، بسیاری از زوج‌هایی که می‌خواهند طلاق بگیرند در حال تصمیم‌گیری برای بهره بردن از مشاوره هستند. این یک منبع عالی برای کمک به افرادی است که آگاهی کافی از فرایند طلاق، آسیب‌ها و راهکارهای موثری که می‌تواند به آن‌ها کمک کند ندارند. به هر حال طلاق برای افراد  فشارهای روانی و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و انتخاب مشاور بهترین تصمیم در این برهه زمانی است. همچنین روانشناس برای افرادی که طلاق گرفته‌اند نیز مفید است، چون باید بتوانند با دوران بعد از طلاق خود به خوبی ارتباط برقرار کنند. ما در ادامه قصد داریم به اهمیت و ضرورت مشاوره طلاق بپردازیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره طلاق

مشاوره طلاق

به طور کلی مشاور طلاق می‌تواند به افراد کمک کند تا با همه روابط، مسائل عاطفی، پیگیری‌های قانونی و لجستیکی مرتبط با روند و نتایج طلاق آگاهی پیدا کنند. در صورتی که به دنبال این سرویس مفید هستید، مشاور روانشناس باید بتواند سطح انتظارت شما را برآورده کند. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی طلاق تا انتها همراه ما باشید. برای آگاهی بیشتر در زمینه طلاق کلیک کنید.

 

در طی فرایند طلاق چه چیزی را می‌توان انتظار داشت

از بسیاری جهات، طلاق می‌تواند مانند از دست دادن یک دوست عزیز باشد. طلاق پایان یک رابطه است و مطمئناً شما جدا از شخصی که احتمالاً بخش بزرگی از زندگی‌تان را برعهده داشته است، در حال حرکت خواهید بود. مانند سایر ضررها، مردم تمایل دارند مراحل ناراحتی در مورد طلاق را به راحتی طی کنند. این مراحل الگوهای مختلفی دارد و برای هر کسی متفاوت است. مشاوره طلاق می‌تواند به شما کمک کند تا از آن به راحتی عبور کنید. بخشی از این مراحل شامل موارد زیر است.

تکذیب

در ابتدا ممکن است شرایط سختی را بگذرانید و طلاق را به عنوان یک واقعیت قبول نکنید و حتی ممکن است این عقیده را دنبال کنید که اوضاع بهبود پیدا خواهد کرد.

درد و عدم اطمینان

پس از انکار، شما متوجه می‌شوید که طلاق اتفاق می‌افتد. ممکن است احساس غم و درد بیشتری داشته باشید و در مورد پایان رابطه غمگین شوید. اگر طرف مقابل طلاق را آغاز کرده باشد ممکن است شما با احساس طرد شدگی نیز روبه‌رو شوید. همچنین ممکن است نسبت به آینده خود احساس عدم اطمینان و حتی ترس یا اضطراب کنید.

خشم

در بعضی مواقع ممکن است آن احساس غم، اندوه و احساس ترس منجر به احساس خشم شود. ممکن است شما از سایر افراد زندگی خود نیز عصبانی شوید. در این زمان می‌توانید احساسات منفی خود را نشان دهید و این ممکن است به روابطتان با دیگران و حتی فرزندانتان آسیب برساند.

گناه و افسردگی

در این برهه خودتان را بیش از پیش مقصر می‌دانید. ممکن است به اشتباهات خود دقت کرده و نسبت به آن‌ها احساس بدی پیدا کنید. با پیشرفت در این مراحل، اندوه شدید یا حتی افسردگی می‌تواند طبیعی باشد اما اگر بیش از حد شود، می‌تواند عملکرد شما را مختل کند.

پذیرش

سرانجام این واقعیت را می‌پذیرید که ازدواج شما به پایان رسیده است. ممکن است شما هنوز هم اندوهی داشته باشید، اما نسبت به آن احساس بهتری می‌کنید و برای پیشبرد زندگی‌تان آماده‌تر خواهید بود. از نظر برخی، گذر از این مراحل می‌تواند چالش برانگیز بوده و تشخیص اینکه دقیقاً چگونه با زندگی خود کنار خواهید آمد، سخت باشد. در این موارد، ممکن است به دنبال مشاوره طلاق باشید.

برای شناخت بیشتر در زمینه آسیب های طلاق کلیک کنید.

از مشاوره طلاق چه انتظاری دارید

برخی از افراد ممکن است از ترس اینکه مشاور بتواند آن‌ها را به عقب برگرداند و یا درباره آن‌ها قضاوت کند، از دریافت راهنمایی خودداری می‌کنند. در واقع اصلا این چنین نیست. مشاوران طلاق آموزش می‌بینند که بدون تعصب گوش دهند و در هر شرایطی که هستند با دیگران همدلی کنند. آن‌ها همچنین برای کمک به افراد برای رسیدن به اهدافی که می‌خواهند، آموزش می‌دهند. بنابراین، اگر در حین طلاق به دنبال مشاوره هستید، یادتان باشد مشاوران حرفه‌ای هرگز شما را مجبور به انجام هیچ کاری نمی‌کنند. 

در حقیقت، یک مشاور طلاق می‌تواند به راهنمایی هر دو طرف از طریق روند طلاق، از جمله تدارکات، تصمیم گیری و نتایج عاطفی از دست دادن رابطه کمک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند به طرفین کمک کنند تا ابزارها و مهارت‌های لازم برای تعریف مجدد روابط خود و تعامل سالم پس از نهایی شدن طلاق را توسعه دهند. به خصوص این مشاوره‌ها برای زوجینی که فرزند دارند مناسب است. مشاوره طلاق به زوجین کمک می‌کند بعد از طلاق بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. مرکز مشاوره روانشناسی با داشتن مشاورانی آگاه در زمینه طلاق می‌تواند به شما کمک کند.

مشاوره قبل و بعد از طلاق

مشاوره طلاق گاهی به مشاوره قبل از طلاق و مشاوره پس از طلاق تقسیم می‌شود. مشاوره قبل از طلاق از بسیاری جهات قابل استفاده است. برخی از زوجین ممکن است بخواهند برای گرفتن تصمیم نهایی برای طلاق، در آن شرکت کنند. مشاور می‌تواند به هر دو طرف کمک کند تا در مورد مسائل مهم و حیاتی به بحث بپردازند. مشاوره قبل از طلاق همچنین می‌تواند به زوجین کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه در طی مراحل طلاق با هم ارتباط برقرار کنند. هدف این است که هر دو طرف بتوانند با یکدیگر گفت‌وگوی مسالمت آمیز داشته باشند.

مشاوره طلاق برای والدین

مشاوره قبل از طلاق برای زوج‌هایی که فرزند دارند بسیار مفید است. افراد در مورد چگونگی تأثیر طلاق در خانواده ممکن است نگرانی‌های زیادی داشته باشد. مشاوران می‌توانند به زوجین کمک کنند تا چگونه مسئله طلاق را به کودکان اطلاع رسانی کنند. این می‌تواند به کاهش اثرات آسیب‌زای احتمالی طلاق در کودکان منجر شود.

علائمی که نشان می‎‌دهد شما به مشاوره طلاق نیاز دارید

بسیاری از افراد می‌توانند به تنهایی طلاق بگیرند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که هر دو طرف آن را به راحتی بپذیرند و بتوانند به خوبی ارتباط برقرار کنند. با این حال، برای برخی از زوج‌ها، این وضعیت می‌تواند جنجالی شود و در این موارد، مشاور کمک کننده خواهد بود. افرادی که نیازمند دریافت مشاوره طلاق هستند نشانه‌هایی را از خود بروز می‌دهند که باید به آن اهمیت بدهند. اگر جزء افرادی هستید که می‌خواهید طلاق بگیرد و این علائم را در خود می‌بینید، حتماً باید از راهنمایی‌های مشاور بهره‌مند شوند.

مشکل در خواب، تمرکز ضعیف، عدم علاقه به انجام فعالیت، کاهش اشتها، کاهش وزن یا افزایش ناگهانی، حس غرق شدن در خود، احساس بی‌ارزش بودن، ایزوله یا جدا کردن خود از دیگران، احساسات شدید یا محدود، افسردگی، اضطراب بیش از حد و از همه مهم‌تر افکاری در خصوص خودکشی همگی از علائمی هستند که نشان می‌دهند شما حتماً باید به سراغ مشاوره طلاق بروید.

برای شناخت بیشتر در زمینه طلاق توافقی کلیک کنید.

توصیه‌های نهایی

مشاوره طلاق برای زوج‌‌هایی که می‌خواهند طلاق بگیرند و یا در گذشته این کار را کرده‌اند بسیار مفید است. مشاوران طلاق از طریق بحث، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای، بهبود مراقبت از خود، راهنمایی در تهیه یک برنامه جدید زندگی و سایر موارد به افراد یاری می‌رسانند. پس سعی نکنید همیشه همه چیز در مورد طلاق را به تنهایی حل کنید. وجود شخص سومی به نام مشاوره طلاق سختی‌های مسیر را برایتان آسان‌تر می‌کند.

 

سؤالات متداول

مشاوره طلاق چه مزایایی دارد؟

یادگیری چگونگی حل تعارض به روش سالم و مؤثر، یادگیری نحوه پردازش و رسیدگی به مسائل حل نشده و درک بهتر نیازهای شریک زندگی خود و از همه مهم‌تر درک بهتر و برقراری نیازها و خواسته‌های خودتان از جمله مهم‌ترین مزایای مشاوره طلاق است.

چه نکته‌ای را باید در انتخاب مشاوره طلاق رعایت کنیم؟

مشاورانی را که تجربه عمیق در مشاوره خانواده دارند، جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که با مشاور خود احساس راحتی می‌کنید. با طلاق از نظر عاطفی تخلیه می‌شوید، بنابراین مهم است که شخصی را پیدا کنید که بتوانید در طول جلسات به آن اعتماد کرده و با او صحبت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره طلاق