سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره فردی

مشاوره فردی یک فرآیند درمانی است که طی آن مشاور و مراجع با یک دیگر صحبت می‌کنند تا از طریق ریشه یابی مسائل و مشکلات فرد به درمان آن ها بپردازند. مرکز کانون مشاوران افتخار دارد تا هم به صورت حضوری و تلفنی  خدمات مشاوره فردی ارائه دهد. زندگی سرشار از چالش ها و مشکلاتی است که افراد نمی‌توانند به تنهایی آن ها را حل کنند و در صورت حل نشدن نیز مشکلات جدی تر می‌شوند و فرد با بحران های بزرگ تری مواجه می‌شود. مشاوره فردی در حوزه های متنوعی همچون اضطراب، ناامیدی و افسردگی، مشکلات شغلی، عدم اعتماد به نفس، عدم مهارت های اجتماعی و غیره فعالیت می‌کند.

برای دریافت مشاوره فردی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره فردی

مشاوره فردی چیست؟

مشاوره فردی که از آن با عنوان روان درمانی یا مشاوره نیز یاد می‌شود، مشاوره ای است که با شناسایی و ریشه یابی مشکلات متعدد، افراد را یاری می‌کند تا بتوانند بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرند. لازمه موفقیت در جنبه های مختلف زندگی، این است که افراد بتوانند خودشان را به خوبی بشناسند و نقاط ضعف و قوت شان را بهبود بخشند.

 

ممکن است با بحرانی مواجه شوید و یا در محیط های مختلفی همچون مدرسه، محیط کار، روابط عاشقانه و غیره به مشکل بر می‌خورید. مشکل در این زمینه ها دلایل مختلفی دارد که از آن ها می‌توان به ناتوانی در بیان احساسات، کمبود اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی ضعیف، فقدان مهارت نه گفتن و غیره اشاره کرد. در صورتی که این مشکلات ریشه یابی و حل نشوند، مشکلات نیز از بین نخواهد رفت. مشاوره فردی این امکان را فراهم می‌کند که افراد بتوانند مشکلات خود را بیان کرده و با کمک روانشناس آن ها را حل کنند.

اهمیت مشاوره فردی در چیست؟

همه انسان ها در زندگی خود با چالش ها و مشکلاتی مواجه می‌شوند که به تنهایی قابل حل نیستند و لازم است که از یک فرد متخصص کمک گرفت. متاسفانه در کشور ما نسبت به مشاوره و روانشناسی دیدگاه نسبتا منفی وجود دارد و افراد تنها زمانی به روانشناس مراجعه می‌کنند که با مشکلات بسیار جدی مواجه شده باشند. در حالی که مشاوره فردی به بررسی رفتارهای انسان می‌پردازد و با ارائه راهکارهایی، به عملکرد بهتر فرد کمک می‌کند. در واقع هدف از مشاوره فردی این است که افراد زندگی سالم تری داشته باشند چرا که در بسیاری از مواقع افراد تصور می کنند که در حال انجام کار درست هستند، اما سال ها بعد از کرده خود پشیمان می شوند.

مشکلات و مسائل فردی

شما ممکن است درگیر مشکلات بسیار متنوع و روزمره ای شوید. از انواع این مشکلات می‌توان به انتخاب شغل، انتخاب همسر، زندگی مشترک، ناامیدی و نگرش های منفی، اضطراب و غیره اشاره کرد. بهترین راهکار برای مدیریت و حل این مشکلات، استفاده از مشاوره فردی است. در برخی شرایط و با توجه به مشکل، مشاوره در یک تا دو جلسه موثر واقع می‌شود و در بعضی شرایط نیز، به جلسات طولانی تری نیاز می‌شود.

مشاوره فردی در چه زمینه هایی فعالیت می‌کند؟

مشاوره فردی در زمینه های بسیار زیادی فعالیت می‌کند که از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ مدیریت زمان

_ مقابله با استرس

_ مقابله با افکار منفی

_ انتخاب شغل

_ مشکلات خواب

_ راهکارهای موفقیت

_ تغییر رفتار

_ بهبود روابط اجتماعی

_ افزایش اعتماد به نفس

_ غلبه بر مشکلات و بحران های زندگی

_ شناسایی و رفع مشکلات شخصیتی

_ و ….

مرکز کانون مشاوران، با کادری متخصص به بررسی همه جانبه این مشکلات می‌پردازند و با ارائه راهکارهای اصولی به حل مشکلات شما کمک می‌کنند.

در روانشناسی فردی، مشکلات چگونه ریشه یابی می‌شوند؟

مشکلات روحی همچون استرس، ناامیدی، افسردگی و غیره مشکلاتی هستند که در سال های طولانی به وجود آمده اند و ریشه های عمیقی دارند. به همین دلیل برای شناسایی مشکلات، نیاز به بررسی همه جانبه می‌باشد و لازم است که مراجع به خوبی با روانشناس همکاری کند تا مشکلات ریشه یابی شوند و بتوان برای درمان آن ها اقدام کرد. درمان تنها زمانی با موفقیت صورت می‌گیرد که ریشه یابی مشکل به خوبی انجام شده باشد.

سوالات متداول

بهترین زمان استفاده از مشاوره فردی چه زمانی است؟

مشاوره فردی می‌تواند به افراد کمک کند که با تغییر رفتار و سازگاری بیشتر، از بروز مشکلات پیشگیری کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد قبل از بروز مشکل به روانشناس مراجعه نمایند. اما مشاوره فردی پس از مواجه با مشکل نیز به کمک افراد می‌آید.

 

مشاوره فردی در چه زمینه های مشاوره می‌دهد؟

مشاوره فردی در زمینه ها متنوعی فعالیت می‌کند. از انواع آن ها می‌توان به مشکلات اجتماعی و شغلی، افسردگی، اضطراب، عدم اعتماد به نفس و غیره اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره فردی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: مشاوره فردی