سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره شغلی چگونه کمک می کند؟

کانون مشاوران با ارائه مشاوره شغلی به شما کمک می کند تا شغلی را برگزینید که کمترین فرسودگی و بیشترین درآمد را برای‌تان داشته باشد. انتخاب شغل مساله بسیار مهمی است که تمام ابعاد زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین ممکن است در هر برهه ای از زمان نیاز به تجدید نظر ئر مورد آن و تغییر شغل اشته باشد. از طرفی روانشناس به شما کمک می کند تا بهترین خود شناسایی و شکوفا کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل شغلی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: مشاوره شغلی چگونه کمک می کند؟

مشاوره شغلی چیست؟

مشاوره شغلی یکی از شاخه های مشاوره است که به افراد کمک می‌کند تا با چالش ها و مشکلات شغلی خود کنار بیایند. مشاوران شغلی وظیفه دارند که با استفاده از تکنیک های روانشناسی، در مواجهه با تصمیمات سخت و پیچیده شغلی به افراد کمک کنند. تمرکز اساسی مشاوران شغلی به طور کلی بر مواردی همچون تغییر شغل، یافتن شغل مناسب و تمام موارد مربوط به اشتغال می‌باشد. مرکز کانون ، با بررسی همه جانبه سلایق، توانایی ها، شخصیت و موارد مرتبط دیگر به انتخاب مناسب ترین شغل برای شما کمک می‌کنند.

 

اهمیت مشاوره شغلی در چیست؟

امروزه به دلیل تنوع مشاغل، بسیاری از افراد اطلاع دقیقی نسبت به دنیای شغلی ندارند. افراد زیادی هستند که بارها شغل عوض می‌کنند و نمی‌توانند شغل مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنند. به همین دلیل در زندگی اجتماعی و شغلی خود با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به موفقیت برسند. مشاوره شغلی، شغل های مختلف را به مراجعه کننده معرفی می‌کند و با شناسایی شخصیت، استعداد و علاقه مندی های او شغل مناسب را پیشنهاد می‌دهند.

مشاوره شغلی در چه مواقعی به افراد کمک می‌کند؟

در صورتی که در شرایط زیر قرار دارید و نمی‌دانید چه کار کنید، به مشاوره شغلی مراجعه کنید:

_در ابتدای تحصیل و ورود به دنیای شغلی هستید و می‌خواهید که متناسب ترین شغل را برای خود انتخاب کنید.

_از شغل فعلی خود راضی نیستید و به سختی آن را تحمل می‍کنید.

_در فکر تغییر شغل هستید اما نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید و برای انجام آن نگران هستید.

_در زمان تحصیل هستید و متوجه شده اید که به رشته تحصیلی خود و مشاغل مرتبط با آن علاقه ندارید.

مراحل مشاوره شغلی

به طور کلی مشاوره شغلی در سه مرحله صورت می‌گیرد. این مراحل عبارتند از:

1_بررسی و شناسایی استعدادها، توانایی ها، ویژگی های شخصیتی، محدودیت های جسمی و روانی و تمام موارد تاثیرگذار بر انتخاب شغل

2_بررسی مشاغل مختلف و مرتبط با علاقه فرد و بررسی عوامل تاثیر گذار بر موفقیت و رضایت شغلی. در این مرحله توانایی‌های لازم و محدودیت های هر شغل بررسی می‌شود. مثلا در این مرحله به شب کاری ها و شرایط کاری سخت کاری شغلی همچون پرستاری پرداخته می‌شود.

3_بررسی هماهنگی و سازش میان خصوصیات اخلاقی و شرایط شغلی برای پیش بینی میزان موفقیت در شغل مورد نظر.  

چرا باید برای مشاوره شغلی از یک فرد متخصص کمک گرفت؟

در دنیای امروز، مشاغل بسیار گسترده و تخصصی تر از گذشته شده اند و به همین دلیل دیگر نمی‌توان به تنهایی و یا تنها با راهنمایی نزدیکان، شغل را انتخاب کرد. انتخاب شغل نیاز به بررسی دقیق مواردی همچون شخصیت فرد، استعداد، توانایی ها و میزان تحصیل او دارد. در نتیجه لازم است که این موارد توسط یک فرد متخصص ارزیابی شود تا فرد بتواند شغلی را انتخاب کند که درآمد و آینده شغلی بسیار درخشانی داشته باشد.

 

مشاوره شغلی تلفنی چیست و چه مزایای دارد؟

با گذر زمان و تغییرات مربوط به جامعه، نیازها و دغدغه های افراد نیز متناسب با آن تغییر کرده اند. در شهرهای بزرگ مشکلات رفت و آمد و کمبود وقت کافی مانع از مراجع به موقع به مشاوره شغلی حضوری می‌شود و در شهرهای کوچک نیز دسترسی به مشاور راحت نیست. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد از مشاوره شغلی تلفنی استفاده کنند تا هم هزینه و وقت کمتری صرف کنند و هم اینکه همان مشاوره حضوری را با کیفیت تمام به وسیله تلفن دریافت کنند. مرکز کانون مشاوران با کادری متخصص پس از بررسی همه جانبه موارد مرتبط با اشتغال، شما را راهنمایی خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل شغلی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: مشاوره شغلی چگونه کمک می کند؟