سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش میل جنسی زنان

پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش میل جنسی زنان دغدغه بسیاری از زوجین است چراکه میل جنسی در بانوان تحت تأثیر موقعیت‌ها و عوامل گوناگون جسمانی نظیر قاعدگی، بارداری، زایمان و عوامل روانی مانند افسردگی و استرس اغلب کاهش می‌یابد و زنان برای بازگشت به حالت عادی به درک و تلاش‌های متقابل همسرشان نیاز دارند. در واقع توجه بیشتر به بهداشت روانی و فردی تا حد بسیاری به افزایش میل جنسی زنان کمک می‌کند. به طور مثال بهبود وضعیت خلقی، ریتم خواب، ورزش کردن و افزایش کیفیت رابطه تاثیر بسیاری بر شور و شوق زنان برای برقراری رابطه جنسی دارد. گاهی اوقات مصرف برخی داروها باعث کاهش میل جنسی در زنان می‌شود که توجه به این امر نیز ضروری است. آگاهی از روش‌های افزایش میل جنسی زنان به زوجین کمک می‌کند تا رابطه خود را بهبود بخشند.

منبع: افزایش میل جنسی زنان 

شماره مرکز مشاوره

افزایش میل جنسی زنان | درک عوامل مؤثر در میل جنسی زنان

میل جنسی زنان تا حد زیادی تحت تأثیر نوسانات هورمونی و عوامل تنش‌زای محیط قرار دارد. برای مثال اغلب بانوان در دوران پیش از قاعدگی، در طول بارداری و پس از زایمان کاهش شدید میل جنسی را گزارش می‌دهند که این امر بیانگر تغییرات هورمونی و شیمیایی در بدن آن‌هاست. علاوه بر این زنان اغلب برای احساس تمایلات جنسی طبیعی نیاز به احساس امنیت عاطفی و روانی دارند.

آن‌ها در شرایطی که ارتباط عاطفی‌شان دستخوش تنش و ناراحتی است کمتر می‌توانند از رابطه جنسی لذت ببرند. همچنین دچار بودن به مشکلاتی نظیر افسردگی و اضطراب نیز تا حد بسیاری در میزان تمایل و انرژی جنسی آن‌ها مؤثر است. آگاهی از این نکات به ایجاد درک متقابل میان همسران کمک می‌کند و باعث می‌شود که بتوانید با آگاهی از علت زیر بنایی مؤثر در کمبود میل جنسی، اقدامات مناسبی را در جهت بهبود این وضعیت پیدا کنید.

برای اطلاع بیشتر در زمینه درمان اضطراب کلیک کنید.

 

راه‌های افزایش میل جنسی زنان

متخصصان برای افزایش میل جنسی زنان راه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهند که به تلاش هردوی زوجین نیاز دارد. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

1- تلاش برای بهبود شرایط خلقی

تجربه خلق پایین و افسرده نه تنها انگیزه و انرژی زندگی را از زنان می‌گیرد بلکه در میل جنسی آن‌ها نیز مؤثر است. بسیاری از مردان هنگامی که کمبود تمایل به برقراری رابطه جنسی را در همسرشان می‌بینند در مورد عملکرد خود نگران می‌شوند و احساس می‌کنند این مسئله به توانایی‌های آن‌ها برمی‌گردد. این در حالی است که ریشه این موضوع می‌تواند در جایی بیرون از رخت خواب باشد! اگر زنان در طول روز احساس افسردگی داشته باشند، در بستر نیز نمی‌توانند خوب عمل کنند و درنتیجه تمایلاتشان را از دست می‌دهند. بررسی شرایط روانی، تلاش برای افزایش احساس شادی، نشاط و درمان افسردگی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در افزایش میل جنسی زنان باید مد نظر قرار گرفته شود. برای اطلاع بیشتر از روابط زناشویی کلیک کنید. 

2- تلاش برای افزایش کیفیت رابطه از راه‌های افزایش میل جنسی زنان

میل جنسی زنان به میزان بسیاری به کیفیت رابطه‌شان با شریک زندگی ارتباط دارد. زنانی که در طول روز احساس می‌کنند توسط همسر خود درک نمی‌شوند یا از نظر عاطفی ارضای روانی کافی را دریافت نمی‌کنند نسبت به رابطه جنسی نیز سرد می‌شوند و نمی‌توانند همانند سابق عملکرد خود را حفظ نمایند. در واقع میل و عملکرد جنسی زنان می‌تواند بازتاب احساس رضایت آن‌ها از رابطه عاطفی باشد. به همین خاطر تلاش برای ارزیابی رابطه و ارتقای کیفیت آن اقدام مهمی جهت افزایش میل جنسی زنان محسوب می‌شود. اگر اختلافات و تعارض‌های زیادی را در طول روز تجربه می‌کنید و نمی‌توانید آن طور که باید از حضور در کنار هم لذت ببرید مراجعه به یک روانشناس متخصص در حوزه زوج درمانی تا حد بسیاری می‌تواند به شما کمک کند.

3- تلاش برای ایجاد تجربیات مثبت

مطالعات نشان می‌دهند داشتن تجربیات مثبت می‌تواند در افزایش میل جنسی بانوان مؤثر باشد. در واقع در بسیاری از موارد زنان به دلیل تجارب ناخوشایند قبلی یا عدم کسب لذت کافی در طول رابطه جنسی به مرور میل جنسی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که بتوانید تجارب فوق‌العاده‌ای را برای همسر خود ایجاد کنید و مجدداً اشتیاق او را به رابطه جنسی برگردانید. انجام کارهایی نظیر معاشقه طولانی‌تر قبل از دخول، همراه با بوسه‌ها و نوازش‌های ملایم می‌تواند در این زمینه تا حد بسیاری به شما کمک کند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه شناخت بدن همسر کلیک کنید.

4- توجه به شرایط جسمانی از راه‌های افزایش میل جنسی زنان

همان طور که پیش‌تر گفته شد در بسیاری از موارد کمبود میل جنسی از شرایط بدنی خاص زنان و عدم توازن مواد شیمیایی در بدن آن نشات می‌گیرد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که در این زمان با حمایت عاطفی کافی به آن‌ها فرصت دهید که این دوران را پشت سر بگذرانند. زنانی که در دورانی مثل روزهای پیش از قاعدگی، بارداری و پس از زایمان حمایت کافی از همسرانشان دریافت می‌کنند اغلب زودتر میل جنسی خود را بازمی‌یابند و رضایت بیشتری را از رابطه گزارش می‌دهند.

5- داشتن رژیم غذایی مغذی

نوع غذاهایی که افراد در طول روز مصرف می‌کنند می‌تواند در میزان تمایلات جسمانی آن‌ها تأثیرگذار باشد. متخصصان اغلب در این زمینه توصیه می‌کنند که سبزیجات بیشتری مصرف نمایید، میزان شکر و قند موجود در غذاهای خود را کاهش دهید و پروتئین بیشتری دریافت نمایید.

6- توجه به ریتم و بهداشت خواب از جمله راه‌های افزایش میل جنسی زنان

نداشتن خواب کافی و با کیفیت یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در سلامت جسم و روان افراد است. اهمیت این مسئله حتی در رابطه جنسی نیز نمایان می‌شود. افرادی که ریتم خواب نامنظمی دارند یا به دلایلی نظیر استرس و اضطراب زیاد در طول روز نمی‌توانند خواب باکیفیتی را تجربه ‌کنند معمولاً برای برقراری ارتباط جنسی میل کمتری دارند. از همین رو تلاش کنید تا برنامه منظمی برای خواب خود در نظر بگیرید و برای مدیریت استرس‌های روزمره خود کاری انجام دهید.

استفاده از تکینیک‌های آرامش بخشی نظیر ریلکسیشن، ذهن آگاهی و فنون تنفسی از جمله روش‌هایی هستند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند. در صورتی که دچار اختلالات خواب هستید و مشکلاتی نظیر بی‌خوابی مزمن، کابوس‌ها و وحشت شبانه را تجربه می‌کنید لازم است برای بهبود این اوضاع به یک روانشناس مراجعه نمایید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه درمان استرس کلیک کنید.

7- گنجاندن ورزش در برنامه روزانه

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ورزش یکی از عواملی است که می‌تواند به طور معناداری در افزایش میل جنسی تأثیرگذار باشد چرا که فعالیت بدنی میزان تنش و استرس را کاهش می‌دهند و با ترشح مواد شیمیایی خاصی در مغز به افزایش احساس نشاط کمک می‌کند. با توجه به اینکه همه این عوامل تأثیر بسزایی در میل جنسی دارند گنجاندن ورزش در برنامه روزانه همواره یکی از پیشنهادهای متخصصین برای افزایش میل جنسی چه برای مردان و چه برای زنان بوده است. با این حال در صورتی که با راهکارهای بالا به نتایج دلخواه نرسیدید مشاوره جنسی در زمینه افزایش میل جنسی زنان می‌تواند بسیار موثر باشد.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

 

سؤالات متداول

– مصرف داروها می‌تواند در کاهش یا افزایش میل جنسی زنان تأثیرگذار باشد؟

بله عوارض جانبی برخی داروهای ضد افسردگی نظیر سرترالین اغلب منجر به کاهش میل جنسی می‌شود. در این شرایط بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت امکان گروه دارویی که استفاده می‌کنید را تغییر دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌مند شوید.

منبع: افزایش میل جنسی زنان