سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همسرداری موفق

هنگامی که افراد ازدواج می‌کنند باید یکسری نکات مهم در زمینه همسرداری موفق را رعایت کرده تا بتوانند در زندگی مشکلات کمتری را تجربه کنند و در این راستا به بهداشت روانی، سلامت جنسی و رفتاری خود و شریک زندگیشان نیز کمک کنند. بسیاری از افراد در جلسات مشاوره خانواده و زناشویی اعتقاد دارند که مشکلی در زندگی شان وجود ندارد اما پس از بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود که عدم توجه به نکات مهم همسرداری باعث بروز بسیاری از مشکلات شده است. در حالی که با انجام برخی کارهای ساده و توجه به نکات کوچک می‌توانید زندگی بهتری را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زوج و خانواده کلیک کنید.

منبع: همسرداری موفق

شماره مرکز مشاوره

ضرورت داشتن رفتار مناسب با همسر

عموما بیشتر افراد که در زندگی مشترک به مشکل برمی‌خورند دلیلش را نمی‌دانند و ادعا می‌کنند که هیچ مشکلی در میان آن‌ها وجود نداشته است اما زمانی که بررسی لازم صورت می‌گیرد متوجه می‌شوند که رفتارهایی که در زندگی دارند موجب این مشکلات شده است. عموما خودشان متوجه این رفتار نمی‌شوند و نمی‌دانند که مسبب شکست زندگی مشترک‌شان رفتارشان است و طرف مقابل را آزار می‌‌دهد. پس لازم است رفتار درست در جنبه‌های مختلف را یاد بگیرید و نکات مهم همسرداری را در نظر بگیرید تا سلامت زندگی مشترک شما تامین شود.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

نکات مهم همسرداری موفق در زمینه رفتاری

1.پذیرش

یکی از نکات مهمی که باید در همسرداری به خاطر داشته باشید پذیرش طرف مقابل به همان شکلی که هست می‌باشد. انسان‌ها در زندگی نکات مثبت و منفی مناسبی دارند و شما نباید با این تفکر که می‌خواهید او را تغییر دهید با کسی ازدواج کنید. هیچ‌گاه به خاطر عقاید و نگرش شریک زندگی خود نسبت به یک موضوع نباید او را سرزنش کنید. بهتر است در مورد موضوع خود با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

2.خوب گوش دادن از نکات مهم همسرداری موفق

سعی کنید زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به خوبی حرف‌های او را گوش دهید. این بهترین نکته‌ای است که می‌توانید در همسرداری از آن استفاده کنید. برای این که صحبتتان در این بین فراموش نشود می‌توانید در بین صحبت‌های او حرفتان را یادداشت کنید و پس از تمام شدن حرف‌هایش بپرسید که آیا نوبت شما شده صحبت کنید یا نه. شما برای صحبتتان به دنبال نتیجه هستید و برای رسیدن به آن باید صبور باشید و نگذارید به جایی برسد که هر دوطرف عصبانی شوند و بحث بین‌ شما ناتمام بماند. سعی نکنید در میان صحبت‌هایش از خودتان دفاع کنید.

3.عدم قضاوت

قضاوت کردن را در بحث‌ها کنار بگذارید این کار فقط می‌تواند شما را دچار مشکل و سوء تفاهم بیشتر کند. به خاطر داشته باشید ازدواجی که مدام در آن قضاوت و انتقاد وجود داشته باشد با شکست روبه‌رو می‌شود. قضاوت‌های مداوم به همسرتان این احساس را می‌دهد که به اندازه کافی برای شما خوب نیست. قبل از هرچیزی همسرتان را به خوبی بشناسید تا بتوانید مسائل مربوط به او را قضاوت نکنید و بدون هیچ مشکلی همسر خود را بپذیرید.

4.تشکر و قدردانی از نکات مهم همسرداری موفق

هیچ‌ وقت فراموش نکنید که انسان‌ها از این که مورد تحسین، تشکر و قدردانی قرار بگیرند احساسات خوبی را تجربه می‌کنند و با فردی که این احساسات را به آن‌ها هدیه داده است ارتباط صمیمی‌تری برقرار می‌کنند. سعی کنید در موقعیت‌های متفاوت و به شیوه‌های مختلفی از همسرتان قدردانی و تشکر کنید که رابطه‌تان صمیمی‌تر بشود.

5.شفاف سازی

سعی کنید بیشتر تفاوت‌های خودتان را برای طرف مقابل شفاف‌سازی کنید. در ابتدای ازدواج همه چیز خیلی خوب و عالی پیش می‌رود اما ممکن است بعد از مدتی با بروز تفاوت‌ها دچار شکل شوید پس به شما توصیه می‌شود که قبل از پیدا شدن مشکل‌ها این تفاوت‌ها را روشن کنید. سعی کنید همیشه با همسرتان واضح صحبت‌ کنید تا او کاملا متوجه صحبت‌های شما بشود و دچار دوگانگی نشود.

6.عدم کنترل

هیچگاه سعی نکنید که طرف مقابل را کنترل کنید. انسان موجودی آزادی طلب است که باید به آن اجازه داد تا حریم خصوصی خودش را در زندگی داشته باشد. درست است که زندگی شما به صورت مشترک صورت می‌گیرد اما در بسیاری از موارد افراد نیاز دارند تنها باشند.

7.عدم بدگویی از نکات مهم همسرداری موفق

هیچگاه سعی نکنید شخص مقابل را تخریب و تحقیر کنید. اگر این نوع برخورد را با او ادامه دهید شما را به خودش نزدیک نمی‌داند و همیشه سعی می‌کند که مشکلات را از شما پنهان کند. در زمانی که از او ناراحت هستید یا رفتاری از او شما را آزار می‌دهد بهتر است که منطقی صحبت کنید.

8.مشورت

یادتان باشد برای هرکاری که می‌خواهید انجام دهید به خصوص کارهایی که به شخص مقابلتان مربوط است با او مشورت کنید. باید در مورد تصیمیماتتان با او صحبت کنید و با هم تصمیم بگیرید. هیچگاه کاری را بدون مشورت شریک زندگی انجام ندهید به دلیل این که می‌تواند شما را با نتایجی روبه‌رو کند که باب میل همسرتان نیست و زندگی شما با شکست مواجه می‌شود.

9.برخورد مناسب با خانواده همسر

سعی کنید که روابط صمیمانه‌ای را با خانواده خودتان و خانواده همسرتان داشته باشید به این دلیل که شما با شخصی از آن خانواده ازدواج کرده‌اید و نمی‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید. آن‌ها نسبت به هم احساساتی را دارند که اگر آن را نادیده بگیرید تاثیراتش بر زندگی شما هم پدیدار می‌شود. شما می‌توانید روزی را در هفته انتخاب کنید که به دیدار خانواده‌هایتان بروید. این مسئله می‌تواند به خوبی به آرامش زندگی‌تان کمک کند و این اطمینان را به همسرتان بدهد که شما به او و خانواده‌اش اهمیت می‌دهید.

10.روی خودتان تمرکز کنید

همیشه حق را به خودتان ندهید و در زمانی که دچار مشکل می‌شوید کمی از اختلاف پیش آمده فاصله بگیرید تا بتوانید از دورتر به آن نگاه کنید. حتما همین‌طور است که طرف مقابل هم مقصر است اما شما هم بی تقصیر نیستید. اگر هر کدام از شما به خودتان توجه کنید تا بهتر شوید و نقصی که دارید را برطرف کنید زودتر به نتیجه می‌رسید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی خانواده کلیک کنید.

 

نکات مهم همسرداری موفق در زمینه جنسی

برخی از نکات همسرداری در زمینه جنسی عبارتند از:

1.تنوع داشتن

یکی از نکاتی که شما باید در رابطه جنسی و همسرداری به آن توجه کنید داشتن تنوع است. بسیاری از زوج‌ها در رابطه جنسی خودشان یک ریتم همیشگی و تکراری را پیش می‌گیرند بدون این که بخواهند در آن تغییری ایجاد کنند. همین موضوع می‌تواند فرد را دچار دلسردی کند.

2.درک طرف مقابل از نکات مهم همسرداری موفق

در اولین قدم شما باید بدانید که همسرتان به ایجاد رابطه جنسی رغبت دارد یا خیر. این مسئله بسیار مهمی است که شاید بیشتر افراد به آن توجه نکنند و بدون این که بدانند طرف مقابل خواستار ایجاد رابطه جنسی هست یا نه از او این درخواست را می‌کنند و در بیشتر موارد ممکن است شریک زندگی به دلایل مختلفی ارتباط جنسی را قبول کند در حالی که رضایت ندارد. در نتیجه افراد کیفیت رابطه جنسی از بین می‌رود و بعد از مدتی از برقراری آن اجتناب می‌کنند.

3.پیش نوازی

پیش نوازی یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند رابطه جنسی را برای طرفین بسیار لذت‌بخش کند. آقایان در رابطه جنسی زودتر از خانم‌ها به ارگاسم می‌رسند به همین دلیل اگر قبل از رابطه جنسی بتوانید خانم‌ها را به درجه ارگاسم برسانید و در طول رابطه جنسی در یک زمان ارضا شوید می‌تواند لذت بسیاری برای شما به وجود آورد.

4.ارتباط کلامی از نکات مهم همسرداری موفق

ارتباط کلامی یکی از نکته‌هایی است که می‌تواند تا حدود زیادی به روابط شما کمک کند و در نکات همسرداری بسیار پررنگ است. در رابطه جنسی اگر ارتباط کلامی داشته باشید می‌تواند به همسرتان این احساس را بدهد که به شما حال خوبی را می‌دهد و نسبت به شما حس صمیمیت بیشتری می‌کند.

5.نظافت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که نه تنها در رابطه جنسی بلکه در زندگی مشترک باید به آن توجه کنید رعایت نظافت است. این ملاک می‌تواند در ذهن بسیاری از افراد تاثیر خاصی بگذارد و اگر وجود نداشته باشد شخص مقابل را دچار احساس منفی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همسرداری موفق با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید.

منبع: همسرداری موفق