سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست تفاهم قبل از ازدواج

شناخت قبل از ازدواج یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که برای انتخاب بهتر باید در نظر گرفته شود. از همین رو تست تفاهم قبل از ازدواج می‌تواند به افراد کمک کند تا با شناخت کافی در مسائل گوناگون رفتاری، روانی، شخصیتی و فرهنگی دست به بهترین انتخاب بزنند. در بیشتر موارد نتایج این تست‌ها به صورت تقریبی است و بهتر است نتیجه آن با یک متخصص در میان گذاشته شود. در واقع انجام تست تفاهم قبل از ازدواج یکی از راه‌های آگاهی از تصمیم درست یا غلط افراد در انتخاب شریک زندگی است. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

منبع: تست تفاهم قبل از ازدواج

شماره مرکز مشاوره

نقش و اهمیت تست‌های تفاهم قبل از ازدواج

تست‌های قبل از ازدواج به خصوص این نوع تست، اهمیت و تاثیر بسیاری در ایجاد زندگی مشترک و ادامه آن دارند. زمانی که شما این تست‌ها را انجام می‌دهید به شناخت مناسبی می‌رسید که علاوه بر درک طرفین، انتظارات و توقعات منطقی‌تر و واقع‌بینانه‌تری نسبت به زندگی مشترک، شخص مقابل‌تان و مسائل مربوط به آن‌ها پیدا می‌کنید.

تست‌های روانشناسی قبل از ازدواج می‌تواند برای کنارآمدن بر سر ارزش‌ها و باورهای اخلاقی موثر باشد و تفاهم افراد با یک‌دیگر را بسنجد. زندگی مشترک یک مسیر پر از فراز و نشیب است که زمانی می‌توان آن را به درستی پیمود که شناختی نسبت به خودتان و شخص مقابل پیدا کنید. همچنین تفاوت‌های یکدیگر را بر پایه عشق و تعهد بپذیرید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید تا حدودی با آن به شناخت برسید انجام تست تفاهم قبل از ازدواج است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

علت استفاده از تست‌های قبل از ازدواج

بسیاری از ازدواج‌هایی را در جامعه مشاهده می‌کنیم که بدون هیچ‌گونه شناختی صورت گرفته‌اند و در نتیجه با شکست مواجه شدند و در زمانی که از آن‌ها علت شکست را می‌پرسیم متوجه می‌شویم عدم شناخت صحیح یک‌دیگر قبل از ازدواج باعث این شکست شده است پس یکی از مهم‌ترین مسائل قبل از ازدواج شناخت خود و طرفین از نظر تفاوت فرهنگی، شخصیتی و خانوادگی است که مهم است قبل از ازدواج هر دو طرف به این شناخت برسند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند و با داشتن بینش نسبت به تفاوت‌ها با آن کنار بیایند.

انجام تست‌های قبل از ازدواج راهی برای رسیدن به بینش و آگاهی نسبت به ویژگی‌های شخصیتی، تمایلات، خواسته‌ها و توقعات طرف مقابل است که کمک زیادی به شخص و در مواردی به مشاور ازدواج می‌کند تا انتخاب مناسب داشته باشند و بعد از آن بتوانند رفتاری مناسب از خود نشان دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج کلیک کنید.

 

تست تفاهم قبل از ازدواج

یکی از تست‌هایی که قبل از ازدواج از افراد گرفته می‌شود تست تفاهم قبل از ازدواج است که میزان سازگاری و تفاهم هر دو طرف را بررسی می‌کند و علاوه بر این موضوع به سطح کیفی زندگی‌شان در آینده هم می‌پردازد. بسیاری از زوج‌ها قبل از ازدواج به تفاوت‌هایی که در زمینه شخصیتی، سلیقه‌ای و فرهنگی با یک‌دیگر دارند توجه نمی‌کنند در حالی که این تفاوت‌ها و تضادها می‌تواند در آینده زمینه‌ای را برای بروز تعارضات و اختلافات در زندگی مشترک ایجاد کند. این تست می‌تواند به افراد کمک کند تا از خصوصیات پنهان شخصیتی فرد با خبر شوند و شناخت بهتر و بیشتری نسبت به او پیدا کنند. این کار می‌تواند هرکسی را برای انجام انتخابی درست آماده کند. در بعضی از موارد افراد می‌توانند با انجام این تست در انتخابشان اطمینان ایجاد کنند و با سلامت روانی بیشتری وارد زندگی مشترک بشوند.

باید توجه داشته باشید که تست تفاهم قبل از ازدواج یک معیار تقریبی را برای شناخت افراد در اختیار قرار می‌دهد و هیچ‌چیز را به طور  قطعی و حتمی اعلام نمی‌کند و برای بررسی دقیق‌تر بهتر است که به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه سوالات آشنایی قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

سوالات تست تفاهم قبل از ازدواج

سعی کنید که به سوالات با صداقت کامل پاسخ دهید و اولین پاسخی که بعد از خواندن سوال به ذهن شما می‌رسد را در نظر بگیرد. یادتان باشد شما می‌خواهید با خودتان صادق باشید. لازم است که تست تفاهم قبل از ازدواج را هر دو نفر انجام دهند.

1. همسرم از پس ارزیابی کردن فکر من به خوبی برمیاید.

بله/خیر 

2. همسرم به عواطف من توجه می‌کند.

بله/خیر

3. هیچ وقت فکر نمی‌کنم که افکار رها کردن من را در ذهن دارد.

بله/خیر

4. ما در بسیاری از مسائل با هم تفاهم داریم.

بله/خیر

5. به صحبت‌های هم گوش می‌کنیم.

بله/خیر

6. عقاید همدیگر را قابل احترام می‌دانیم و به آن توجه می‌کنیم.

بله/خیر

7. در بیشتر موارد باهم مهربان هستیم.

بله/خیر

8. می‌دانم که همسرم به خوبی از من مراقبت می‌کند.

بله/خیر

9. برای حرف من ارزش قائل است.

بله/خیر

10. در هنگام تصمیم گرفتن نظر من را دخیل می‌کند.

بله/خیر

11. در رابطه زناشویی ما عشق زیادی وجود دارد.

بله/خیر 

12. ما به یک‌دیگر علاقه داریم.

بله/خیر

13. من مشتاق هستم که با همسرم وقت بگذرانم.

بله/خیر 

14. ما با هم روابط دوستانه خوبی داریم.

بله/خیر

15. در زمان‌های سخت در کنار هم قرار می‌گیریم.

بله/خیر

16. همسرم نسبت به نگرش و بینش من با ملاحظه برخورد می‌کند.

بله/خیر

17. برای همسرم از نظر جسمی جذابیت دارم.

بله/خیر

18. همسرم به من توجه می‌کند.

بله/خیر

19. در زندگی همسرم جایگاه محکم و متناسبی دارم.

بله/خیر 

20. همسرم به من افتخار می‌کند.

بله/خیر

برای آگاهی بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

 

نتیجه تست تفاهم قبل از ازدواج

اگر بعد از دادن تست تفاهم قبل از ازدواج متوجه شدید که تعداد جواب‌های بله شما از 9 کمتر بوده، باید بدانید که به اندازه کافی در رابطه زناشویی احساس رضایت نخواهید کرد پس بهتر است برای افزایش سلامت رابطه مشترک‌تان ارتباطی صمیمی‌تر و فعال‌تر برقرار کنید. اگر به کمتر از 7 سوال پاسخ بله داده‌اید باید در انتخاب‌تان تجدید نظر کنید و برای این که یک انتخاب درست برای ازدواج داشته باشید به یک متخصص و روانشناس در این زمینه مراجعه کنید.  برای دریافت مشاوره در زمینه تست تفاهم قبل ازدواج می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران تماس بگیرید.

منبع: تست تفاهم قبل از ازدواج