سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست اعتیاد به ب 2

تست اعتیاد به ب 2 چیست و چگونه انجام می‌شود؟ قرص ب 2 یکی از مهم‌ترین داروها برای ترک اعتیاد است و خاصیت تسکینی دارد. متاسفانه از این دارو استفاده‌های نادرستی می‌شود و برخی از افراد برای اینکه جواب آزمایش اعتیادشان منفی از کار درآید، از این قرص استفاده می‌کنند. بنابراین اگر فردی که قرص ب 2 مصرف کرده است مورد آزمایش قرار بگیرد، شاید جواب اعتیادش منفی باشد، اما آزمایشگاه می‌تواند پی ببرد که فرد قرص ب 2 مصرف کرده است یا خیر. به همین دلیل تست اعتیاد با دقت بالایی صورت می‌گیرد و میزان مصرف این قرص قابل تشخیص است. برای آگاهی بیشتر در زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به ب 2 می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: تست اعتیاد به ب 2

تست اعتیاد به ب 2

خانواده‌ها از این موضوع نگران هستند که فرزندشان از این قرص به صورت نادرستی استفاده کند. از این رو افراد و خانواده‌ها باید با این قرص و عوارض آن به خوبی آشنا شوند تا در صورتی که متوجه شدند اگر نزدیکانشان از آن به عنوان مسکن و یا به عنوان منفی شدن جواب آزمایش استفاده می‌کنند، به موقع اقدامات لازم را انجام دهند. 

معرفی قرص ب 2

قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم، بهتر است یک تعریف مفید و مختصر در مورد قرص ب 2 ارائه دهیم. همانطور که گفتیم این قرص به عنوان داروی ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای خاصیت ضد درد و سم زدایی است. از این رو با نام‌های دیگری چون بوپرنورفین تهیه و فروخته می‌شود. نسخه مشابه این دارو متادون است. شاید تأثیراتشان مثل هم باشد اما اعتیادآور بودن ب 2 بیشتر از متادون است.

تست اعتیاد به ب 2 | تأثیر قرص ب 2 در آزمایش

افراد برای ازدواج و در برخی از موارد برای استخدام‌ در نهادهای خاصی باید تست عدم اعتیاد بدهند. از این رو از طریق آزمایش ادرار مشخص می‌شود که فرد چه نوع ماده مخدری را استفاده کرده است. اما برخی از افراد برای اینکه نتیجه آزمایش‌شان منفی از کار درآیند از قرص ب 2 استفاده می‌کنند. با این کار هم اعتیاد خود را حفظ می‌کنند و هم جواب آزمایششان منفی از کار درخواهد آمد.

برای شناخت بیشتر در زمینه تست اعتیاد کلیک کنید.

علت عدم تشخیص ب 2 در آزمایش

وقتی که فرد معتاد مصرف مواد مخدر خود را قطع می‌کند و یا هنوز در حال مصرف است، به سراغ قرص ب 2 می‌رود. این قرص یک سم زدای قوی است و باعث می‌شود در مدت کوتاهی بدن فرد از مواد مخدر تخلیه شود و با انجام آزمایش مشخص نمی‌شود که قبلاً مواد مصرف می‌کرده است. اما متأسفانه افراد در مورد این قرص و عوارض خطرناکی که دارد اطلاعی ندارند، از این رو به دلیل تبلیغات نادرست برای اینکه بتوانند از مرحله آزمایش به خوبی عبور کنند، این قرص را مورد استفاده قرار می‌دهند.

تشخیص ب 2 در آزمایشگاه

شاید افراد بتوانند به راحتی با مصرف این قرص آزمایش خود را منفی کنند. اما آزمایشگاه می‌تواند آزمایش را به صورت دقیق‌تری انجام دهد و وجود ب 2 را نیز بررسی کند و مشخص می‌شود که فرد ب 2 را استفاده کرده و یا نکرده است. این آزمایش با بررسی مشتقات مورفین صورت می‌گیرد و آزمایشگاه می‌تواند مقدار مصرف یک هفته قبل را نیز مشخص کند.

نحوه تست اعتیاد به ب 2 در آزمایشگاه

آزمایشگاه‌ها قادر هستند که تستی به عنوان rapid bup test را انجام دهند. در این روش ادرار فرد با روش غربالگری سریع مورد بررسی قرار می‌گیرد. حتی اگر وسایل آزمایشگاهی هم در دسترس نباشد، آزمایش کننده قادر است آن را انجام دهد. در این تست از نوعی آنتی بادی به نام مونوکلونال استفاده می‌کنند تا بیشترین مقدار ب 2 را در ادرار فرد تشخیص دهند. وقتی که سطح ب 2 در ادرار فرد بیش از 10 میلی‌گرم باشد، تست رپید مثبت اعلام می‌شود.

سخن پایانی

قرص ب2 را هم می‌توان قرصی مفید و هم قرص مضر در نظر گرفت. البته کفه ترازوی مضر بودن آن بیشتر است. بهتر است برای منفی شدن جواب آزمایش خود از این قرص استفاده نکنید و سعی کنید تا با روش‌های سالم‌تر، منطقی‌تر و اخلاقی‌تر اقدام به ترک کنید. چون در نهایت همه متوجه خواهند شد که شما اعتیاد دارید و برای مخفی کاری از این قرص استفاده کرده‌اید. برای ترک اعتیاد، بهره‌مندی از روش‌های روان درمانی و مراجعه به مشاوره ترک اعتیاد الزامی بوده و شما را از خطر بازگشت دوباره به مصرف باز می‌دارد.

سؤالات متداول

– هدف تست اعتیاد به ب 2 چیست؟

هدف تست اعتیاد کمک به فرد بیمار است و به هیچ عنوان با هدف مچ گیری صورت نخواهد گرفت. از این رو باید کاملاً با خواست خود فرد انجام شود، در غیر این صورت به هیچ وجه اخلاقی و مجاز نیست.

– آیا روش خاصی برای مصرف این قرص وجود دارد؟

قرص ب 2 یک قرص زیر زبانی است. از این رو از شکستن قرص و حل نمودن آن در هر مایعی به منظور تزریق در رگ خودداری کنید. این عمل می‌تواند باعث مرگ شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به ب 2 می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید.

منبع: تست اعتیاد به ب 2